Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 48082
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 19 جولای 2023 - 12:58 |

متقی: گسترش روابط تجاری با کشورهای منطقه در صدر سیاست خارجی امارت اسلامی است

متقی: گسترش روابط تجاری با کشورهای منطقه در صدر سیاست خارجی امارت اسلامی است

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه گفته است که گسترش روابط تجاری با کشورهای منطقه و اتصال منطقه از طریق تجارت در صدر سیاست خارجی امارت اسلامی قرار دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به مناسبت دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه میان مقام‌های امارت اسلامی و سرمایه‌گذاران ملی و منطقه‌ای طی نشستی در کابل، سرپرست وزارت خارجه گفته است که گسترش روابط تجاری با کشورهای منطقه و اتصال منطقه از طریق تجارت در صدر سیاست خارجی امارت اسلامی قرار دارد.

امیرخان متقی در این نشست چنین گفته است که سیاست خارجی امارت اسلامی اقتصاد محور است و در چهارچوب این سیاست می‌خواهند حجم تجارت و ترانزیت بیشتر، پروژه‌های بزرگ اقتصادی منطقه‌ای اجرا و جلب سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

آقای متقی همچنان افزوده است که آوردن تسهیلات در روند تجارت و ایجاد زیربناهای عصری از مهمترین برنامه‌های امارت اسلامی است.

متقی از همه سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی درخواست کرده است که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند زیرا به گفته وی، زمینه سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است.

از سویی هم، مسوولان در وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که تسهیلات سرمایه‌گذاری در افغانستان در بخش‌های گوناگون فراهم شده است و می‌خواهند که ظرفیت‌ها را ارتقا دهند.

قدرت‌الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت، در این مورد ابراز کرد: «وضعیت فعلی برای سرمایه‌گذاری مناسب است، الحمدالله فعلاً امنیت است، شفافیت در نظام است و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در کشور سرمایه‌گذاری کنند.»

برعلاوه، مسوولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری همچنان خاطرنشان کرده‌اند که بهترین زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور فراهم شده است.

به گفته آنان، امارت اسلامی همواره تلاش کرده است تا مسایل سیاسی روی تجارت سایه نیندازد.

کارشناسان مسایل اقتصادی نیز ابراز کرده‌اند اگر روابط اقتصادی افغانستان با کشورهای منطقه و همسایه بهتر و منظم‌ تر شود، بر وضعیت اقتصادی منطقه و کشورهای همسایه از جمله افغانستان تأثیر مثبت خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.