Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57255
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 27 آوریل 2024 - 13:52 |

برگزاری یادبود از امیران تاریخی از سوی سفارت ازبکستان در کابل

برگزاری یادبود از امیران تاریخی از سوی سفارت ازبکستان در کابل

سفارت ازبیکستان در کابل برنامه‌ی فرهنگی را به مناسبت یاد بود از امیر تیمور کورگانی، امیرعلی شیر نوایی و ظهیرالدین محمد بابر در پایتخت برگزار کرده است.

یادگار خواجه شادمانوف سفیر این کشور می‌گوید که این شخصیت‌های تاریخی میراث‌های زیادی را در بخش‌های گوناگون برای نسل‌های امروزی و آینده به جاگذاشته‌اند.

سفیر ازبیکستان در کابل گفت: «این سه شخصیت یعنی امیر تیمور، علی‌ شیر نوایی و ظهیرالدین محمد بابر را اهل علم و فرهنگ در جهان کسی نیست که نشناسد. چونکه این‌ها با قلم و ایجادیات خود و همچنان در بخش دولت‌داری میراث‌های ماندگاری را بجا گذاشته‌اند.»

شماری از فرهنگیان برگزاری چنین برنامه‌ها را در راستای شناخت بیش‌تر کارکردهایی شخصیت‌های تاریخی اثرگذار می‌دانند.

محبوب‌الله توران فعال فرهنگی گفت: «برگزاری این گونه محفل‌ها سبب می‌شود که جوانان به خصوص ازبیک‌های که در داخل افغانستان زندگی می‌کنند از هویت و فرهنگ خود با خبر شوند و خیلی تاثیر گذار است.»

انعام‌الله فروتن فعال فرهنگی دیگر گفت: «از کارکردهای اجدادهای خود که همچو امیرعلی شیر نوایی و امیر صاحب قران است که هر کدامش در عصرهای شان کارنامه‌های درخشانی داشته‌اند.»

در این برنامه شماری از جوانانی که در فعالیت‌های فرهنگی نقش داشتند و اثرهای ادبی را نیز خلق کرده‌اند از سوی سفارت ازبیکستان تقدیر شدند.

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.