Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47886
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 09 جولای 2023 - 11:50 |

مسائل مرزی محور دیدار هیئت کشور با مقامات امنیتی ازبکستان

مسائل مرزی محور دیدار هیئت کشور با مقامات امنیتی ازبکستان

نمایندگان وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل کشور در دیدار با مقامات امنیتی درباره مسائل مرزی و تقویت روابط دو جانبه گفتگو کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نمایندگان وزارت مرزها، اقوام و قبایل افغانستان در دیدار با مقامات امنیتی ازبکستان در مورد مشکلات ساکنان مناطق مرزی گفتگو شد و طالبان به طرف ازبکستانی اطمینان دادند که هیچ‌گونه چالشی از طرف افغانستان برای ازبکستان ایجاد نخواهد شد.

غلام نبی صمیم، رئیس اداره امور مرزها، اقوام و قبایل ولایت جوزجان در این دیدار به مقامات ازبکستانی اطمینان داد طالبان با تمام توان سعی می‌کنند ضمن ایجاد سهولت‌ برای ساکنان مناطق مرزی، چالش‌ها را در مرز میان دو کشور در اسرع وقت حل کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل، هیئت طالبان و مقامات امنیتی ازبکستان، بر هماهنگی برای حل چالش‌های مرزی تأکید کردند و هیئت طالبان از ازبکستان خواست تا روابط حسنه خود را با افغانستان ادامه دهند تا روابط دو کشور تقویت شود.

ازبکستان از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان در ۲۴ مرداد سال ۱۴۰۰ تاکنون روابط نزدیکی با کابل برقرار کرده است. این کشور در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز پذیرای هیئت طالبان بود و با نمایندگان این گروه دیدار داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.