Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 47894
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 09 جولای 2023 - 14:50 |

تلاش غرب برای جبران شکست خود از نگاه سفیر مسکو در کابل

تلاش غرب برای جبران شکست خود از نگاه سفیر مسکو در کابل

از نگاه سفیر روسیه در کابل، سردمداران غربی میکوشند باخت و شکست خود را جبران کرده و میگویند اینکه «نظم جهان بر قاعده ها استوار میباشد» و قانون بین المللی همچنان این است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان گفته است که سردمداران سیاسی غربی منحیث گروگان های تفکر در روح استعمار  و استعمار نو باقی مانده اند. سخنان سمبولیک اخیر ژوزِف بوریل، نمایندۀ عالی اتحادیۀ اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی نمونۀ بارزی از این نوع طرز تفکر پنداشته میشود که دیگر به الگوی رفتاری (Meme) تبدیل گردیده است که جهان را باصطلاح به «باغ زیبا» و «جنگل» تقسیم کرده است. تلاش ها غرض ترویج نظم مبتنی بر قاعده های شخصی نیز با چنین نظر مطابقت دارد و این نظر را در برابر قانون بین المللی قرار میدهند. اکنون این سردمداران غربی میکوشند باخت و شکست خود را جبران کرده و میگویند اینکه «نظم جهان بر قاعده ها استوار میباشد» و اینست همچنان قانون بین المللی. اگر نظم جهانی پیشکش شده از سوی غرب قانون بین الملی میباشد، پس این قانون بحال خودش گذاشته شود و اصطلاحات جدید ساخته نشوند. اگر شما کدام اصطلاح جدید را ساخته اید، یعنی اینکه این اصطلاح مفهوم دیگری را ارائه میکند، متفاوت از قانون بین المللی قبلی.

امروزه این همه بروز ها و ظهور ها با چشمان غیرمسلح قابل دید میباشند. رویداد های سال ۲۰۲۲ میلادی نشان داده اند که غرب از روش های فریبکارانه خود صرف برای یک هدف استفاده کرده است، یعنی ضرر رساندن هر چه بیشتر به روسیه و حالا، شکست استراتیژیک روسیه و فضای روسیه را دنبال میکند. این امر دیگر برای هیچکس پنهان نبوده و هرنوع نیرو و امکانات بکار برده میشود.

دولت های اتحادیۀ اروپا از مدت ها پیش با آن ستندرد های دموکراسی مطابقت ندارند که علناً و در هر جا از آنها میگویند. در عقب لفاظی های فریبکارانه و پر از شور و شوق که توسط غربی ها به بیرون پخش میشوند، در حقیقت امر، بلند پروازی های استعمار نو و تلاش ها برای حفاظت از منافع جیوپولیتیکی و نفوذ از دست رفته در جهان پنهان میباشند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.