Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ ثور , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47775
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 04 جولای 2023 - 9:18 |

موفق ترین مبارزه در تاریخ بشر در حوزه تریاک / تلگراف: تولید تریاک در افغانستان ۸۰ درصد کاهش یافت

موفق ترین مبارزه در تاریخ بشر در حوزه تریاک / تلگراف: تولید تریاک در افغانستان ۸۰ درصد کاهش یافت

روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد که تولید مواد مخدر در افغانستان به واسطه اقدامات طالبان ۸۰ درصد کاهش یافته و این موفق‌ترین مبارزه در تاریخ بشر در این حوزه است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، روزنامه تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی مبارزه طالبان در برابر مواد مخدر را موفق‌ترین مبارزه در تاریخ بشر خواند.

پیش از این نهاد تحقیقی السیس نیز در گزارشی گفته بود که طالبان کشت مواد مخدر در افغانستان را به طور بی‌سابقه‌ای کاهش داده است.

این رسانه انگلیسی نوشته است که همزمان با شکست آمریکا و کشورهای غربی برای مبارزه با مواد مخدر، طالبان پس از فرمان رهبری این گروه توانسته موفق‌ترین مبارزه تاریخ بشر را انجام دهد.

تلگراف افزود: با اقدامات طالبان تولید تریاک در افغانستان طی سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته است.

 روزنامه انگلیسی تلگراف در ادامه گزارش خود به آثار مبارزه طالبان با مواد مخدر پرداخته و گفته است که نتایج این اقدامات فراسوی مرزهای افغانستان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و تولید مواد مخدر در کشورهای مکزیک و میانمار را برای پر کردن خلا موجود در بازار افزایش چشم گیری خواهد داشت.

از طرف دیگر این رسانه مدعی شده که کشاورزان افغانستان که به کشت و تولید مواد مخدر وابسته بودند، نیز به دلیل مجبور به ترک این کشور خواهند شد و در نتیجه این موضوع اقتصاد افغانستان را متاثر خواهد کرد.

به دنبال قدرت رسیدن طالبان، رهبری این گروه کشت و تولید مواد مخدر را در افغانستان ممنوع کرده و اعلام کرده است که با خاطیان برخورد خواهد شد و این موضوع باعث شده که اعضای این گروه مزارع کشت خشخاش را تخریب کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.