Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 47906
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 10 جولای 2023 - 9:07 |

نقش مهم ترانزیت کالاهای چینی در توسعه کشور

نقش مهم ترانزیت کالاهای چینی در توسعه کشور

رسانه‌های چین و افغانستان با اشاره به عبور اولین قطار باری از چین به سمت حیرتان افغانستان نوشتند که افتتاح این مسیر در چارچوب ابتکار کمربند و راه می‌تواند نقشی مهم در توسعه اقتصادی افغانستان ایفا کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری شینهوا چین، دولت چین در راستای ادامه پروژه کمربند و راه روز چهارشنبه (۱۵ تیر) یک قطار باری شامل ۳۹ کانتینر از قطعات خودرو، مبلمان، لوازم اداری و تجهیزات مکانیکی به ارزش ۱.۵ میلیون دلار از شهر لانژو مرکز استان گانسو در شمال غرب چین به سمت شهر حیرتان افغانستان ارسال کرد.

شینهوا افزود:افتتاح این مسیر باری باعث تقویت بیشتر همکاری ها و مبادلات اقتصادی و تجاری بین چین، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان و سایر کشورهای حاضر در امتداد پروژه کمربند و جاده خواهد داشت.

خبرگزاری طلوع نیوز نیز در همین راستا اعلام کرد: افتتاح این مسیر باری از چین به افغانستان، سبب سهولت انتقال اقلام موردنیاز بازرگان کشورهای این مسیر می شود.

«عبدالسمیع درانی» سخنگوی اداره راه‌آهن افغانستان اعلام کرد: با توسعه روابط تجاری بین افغانستان و چین، مسیر راه آهن می تواند گزینه خوبی نسبت به مسیر آبی باشد.

«قطب‌الدین یعقوبی» کارشناس مسایل اقتصادی افغانستان در همین راستا افزود: حرکت قطار باری چین که به سمت افغانستان در صورتی که به طور دائم انجام گیرد، می تواند در توسعه اقتصاد افغانستان نقش مهمی ایفا کند.

«عبدالجبار صافی» کارشناس مسایل اقتصادی افغانستان همچنین گفت: انتقال بار های تجاری از مسیر راه آهن چین به سمت افغانستان می تواند در بخش صادرات و وارادات، به افغانستان کمک کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.