Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 47683
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 جولای 2023 - 8:10 |

هند: سفارت خود در افغانستان را باز نگه می‌داریم

هند: سفارت خود در افغانستان را باز نگه می‌داریم

وزیر خارجه هند اظهارداشت اگرچه این کشور در افغانستان سفیر ندارد، اما سفارت دهلی در کابل همچنان باز نگه داشته می‌شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «جی‌شنکر» وزیر خارجه هند با تأکید بر اینکه دهلی نو حضور خود در افغانستان را پس از سقوط جمهوریت نیز حفظ کرده است، گفت: در حال حاضر در افغانستان آن‌چه را که قبلا داشتیم، هنوز هم داریم. بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم که تنها یک سفارت خود را در آنجا حفظ کنیم بدون این‌که به آن‌جا سفیر بفرستیم.

وی با اظهار اینکه دهلی برخلاف بسیاری از کشورهایی که سفیران خود را به افغانستان بازگردانده‌‎اند، چنین کاری نکرده است، تأکید کرد با این حال هند کمک‌های بشردوستانه خود را به افغانستان متوقف نکرده است.

جی‌شنکر گفت: ما مانند بسیاری از کشورها که سفیران خود را به افغانستان برگشتاندند، این کار را نکرده‌ایم، اما از ابتدا از افغانستان پشتیبانی غذایی کرده‌ایم و همچنان به این کشور واکسن ارائه می‌کردیم و در ضمن به بیمارستانی که سال‌ها پیش در آن‌جا تأسیس کرده بودیم، دارو می‌فرستیم.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان ضمن درخواست از هند برای اعزام سفیر به افغانستان، تأکید می‌کند هیچ تهدیدی علیه نمایندگی هند و کارمندانش در افغانستان وجود نخواهد داشت.

مجاهد گفت: از آن‌ها می‌خواهیم تا سفارت خود را فعال بسازند، ما اطمینان کلی می‌دهیم که هیچ گونه خطری برای آن‌ها در افغانستان وجود ندارد. همکاری دیپلماتیک از طریق سفارت ممکن است و این می‌تواند سبب افزایش تماس‌ها و اعتماد بین دو کشور شود.

هند پس از سقوط نظام جمهوری دیپلمات‌هایش را به دلیل نگرانی‌های امنیتی از افغانستان بیرون کرده بود، اما پس از مدتی یک تیم فنی را به سفارت‌اش در کابل فرستاد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.