Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48176
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 22 جولای 2023 - 12:35 |

والی کابل: گروه داعش در افغانستان از سوی امریکا پشتیبانی می‌شود

والی کابل: گروه داعش در افغانستان از سوی امریکا پشتیبانی می‌شود

محمد قاسم خالد والی کابل به این باور است که گروه داعش در افغانستان از سوی ایالات متحده امریکا، پشتیبانی می‌شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  آقای خالد در یک گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز می‌گوید سندهای که او در دست دارد نشان می‌دهد داعش دست‌پرورده ایالات متحده امریکا است.

آقای خالد گفت: «دشمن نمی‌خواهد که افغانستان ملت مظلوم و رنج دیده افغانستان آرام باشد. حتما به نحوه‌ها و شیوه‌های مختلف بعضی فتنه‌ها را ایجاد می‌کند. داعش یا خوارج ! این هم یک فتنه است که از سوی امریکا تولید شده است.»

این مقام امارت اسلامی در یک بخش دیگر سخنان‌اش، گفته است که هیچ اسناد و شواهدی مبنی بر کشته شدن رهبر شبکه القاعده در کابل وجود ندارد.

محمد قاسم خالد کشته شدن ایمن‌الظواهری رهبر شبکه القاعده را در منطقه شیرپور شهر کابل رد می‌کند.

والی کابل در این باره چنین گفت: «ادعای امریکا که می‌گویند که ما رهبر القاعده را در افغانستان از بین برده‌ایم، اسناد وشواهدی که مدار اعتبار باشد در مطبوعات یا در اصول یک مملکت اصلا این‌ها نتوانستند که در این مورد ارایه کند.»

محمد قاسم خالد همینطور می‌افزاید که در حال حاضر نزدیک به سه صد هزارجریب زمین در پایتخت از سوی افراد گونه‌گون غصب شده‌اند که بخاطر شناساسی و بررسی‌های بیش‌تر در این باره، تلاش‌ها جریان دارند.

آقای خالد به طلوع‌نیوز گفت: «در حدود یک لک وپنجاه هزار جریب زمین زیر بررسی قرار دارد و در حدود تقریبا یک صد هزار جریب زمین تثبیت شده است که و در این باره بعضی دوسیه‌ها هم کارش نهایی شده است.»

والی کابل در بخشی از سخنان‌اش همچنان از اعضای حکومت پیشین که در حال حاضر در خارج از کشور به سر میبرند می‌خواهد تا دوباره به کشور برگردند و در آبادی کشور سهم بگیرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.