Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 48179
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 22 جولای 2023 - 14:25 |

اشتراک بیش از ۶۰۰ سرمایه‌گذار منطقه در نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل

اشتراک بیش از ۶۰۰ سرمایه‌گذار منطقه در نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل

در دومین نمایشگاه شش‌روزه بین‌المللی امام ابوحنیفه که در کابل برگزار شده است، بیش از ۶۰۰ سرمایه‌گذار و تاجر از پاکستان، ایران و ترکمنستان شرکت کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این نمایشگاه که توسط اتاق تجارت و صنایع افغانستان از ۱۶ تا ۲۲ جولای برگزار شده است، شماری زیادی از زنان تاجر و صنعتگر محصولات شان را به نمایش گذاشته‌اند.

در همین حال، سازمان توسعه تجارت پاکستان و بیش از ۲۵ صنعتگر مشهور پاکستانی نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان در صفحه تویترش نگاشته است: «اتشه تجارتی پاکستان، ترکیه و ترکمنستان در کنفرانس  B2B (نمونه تجارت به تجارت) که توسط اتاق تجارت و صنایع افغانستان ترتیب داده شده بود، شرکت کردند و علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان ابراز نمودند.»

به گفته مسوولان، این نمایشگاه نه تنها به ترویج تولیدات محلی تجار افغان کمک می‌کند، بلکه پیوند آن‌ها را با شرکای منطقه‌ای نیز تقویت می‌کند.

این نمایشگاه بخشی از تلاش‌های اتاق تجارت مشترک افغانستان و پاکستان است که هدف آن ارتقای روابط تجاری دوجانبه، بدون توجه به منافع سیاسی است.

دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه که از ۱۶ جولای آغاز شده است تا ۲۲ جولای در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی افغانستان ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج تولیدات داخلی افغانستان، آشنایی تجار و تولیدکنندگان افغان با محصولات جدید سایر کشورها، ایجاد فرصت‌های جدید برای صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری مشترک و گسترش روابط تجاری بین تاجران افغان و بین‌المللی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.