Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 48293
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 27 جولای 2023 - 10:46 |

وزارت خارجه امریکا: تماس ما با طالبان به معنی برسمیت شناختن دولت آنها نیست

وزارت خارجه امریکا: تماس ما با طالبان به معنی برسمیت شناختن دولت آنها نیست
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت، که تماس های ایالات متحده با طالبان به منزله به رسمیت شناختن دولت آنها در افغانستان نیست.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گفت: “ایالات متحده در نظر دارد در صورت صلاحدید با طالبان (زیر تحریم های سازمان ملل برای فعالیت های تروریستی) تماس های خود را با آنها حفظ کند، اما این به هیچ وجه به معنای به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان از سوی واشنگتن نیست”.
پاتل گفت: “این رویدادها به معنای هیچ تغییری در سیاست ما نیست. ما به صراحت گفته ایم که در صورت صلاحدید و منافع خود با طالبان تماس خواهیم گرفت. این به معنای هیچ گونه به رسمیت شناختن طالبان یا عادی سازی (روابط) با آنها نیست”.
پیش از این، این آژانس گزارش داده بود، که یک هیئت امریکایی در پایان ماه جولای قصد دارد با فرستادگان گروه طالبان در سفر خود در دوحه پایتخت قطر دیدار کند.
یادآوری می کنیم، که امریکا در یک معامله پنهانی و پیچیده در دوحه پایتخت قطر با گروه طالبان به توافق رسید و پس از آن در ۱۵ اگوست ۲۰۲۱ گروه طالبان پس از گریز اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان وارد کابل شدند. پس از چیرگی گروه طالبان اقتصاد افغانستان فروپاشید و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد شهروندان این کشور در گرسنگی قرار دارند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.