Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48296
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 27 جولای 2023 - 11:35 |

وزارت صنعت و تجارت: بانک‌های افغانستان در فهرست سفید جهان قرار دارند

وزارت صنعت و تجارت: بانک‌های افغانستان در فهرست سفید جهان قرار دارند

وزارت صنعت و تجارت درچهارمین روز حساب دهی دولت به ملت  می‌گوید در حال حاضر بر بانک‌های افغانستان هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و بانک‌های کشور در فهرست سفید جهان قرار دارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت می‌افزاید می‌کوشند تا سرمایه گذاری‌های بیشتر را در کشور جلب کنند و در حال حاضر شرکت‌های داخلی به ارزش ۱۵۰ میلیون دالر در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

آقای عزیزی همچنان تاکید می‌کند که به هدف رشد صنعت در کشور هشتاد درصد کارخانه‌های غیر فعال پس از روی کار آمدن امارت اسلامی دوباره فعال شده‌اند.

به گفته آقای عزیزی در سال روان برای بالاتر از هفت هزار نفر به شمول هزار بانو جواز کار توزیع شده است.

نورالدین عزیزی گفت: «امسال ۷۲۶۳ جواز جدید توزیع کردیم از جمله به خاطر اطمینان مه دوستا داشته باشند و همچنان فعال بودن سکتور خانم‌ها تقریبا هزار جواز را تنها به خانم‌ها توزیع کردیم.»

سرپرست وزارت صنعت و تجارت تاکید می ورزد که شرکت‌های داخلی به ارزش ۱۵۰ میلیون دالر در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این وزارت به منظور سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و انرژی به ارزش ۲۵۰ میلیون دالر آماده‌گی دارد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت می‌گوید: «آماده‌گی کامل جهت سرمایه‌گذاریدر عرصه برق بیشتر از صد میلیون دالر امریکایی به خاطر از اینکه یک لین ۵۰۰ کیلوولت از سابق سرش کار شده است کم فیصدی اش مانده، بانک آسیایی است که تمویل می‌کردند، حال آنها یک قدم پشت سر گذاشته اند. امارت اسلامی خودش انشاءالله به همکاری سرمایه گذاران کارش شروع می‌کند.»

صبغت‌الله آخندزاده، رییس انکشاف سرمایه‌گذاری وزارت صنعت و تجارت می‌گوید: «۱۵۰ میلیون دالر در افغانستان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری شده است. در بخش معادن و زراعت نیز تفاهم کردیم هشتاد درصد کارها پیش رفته است.»

وزارت صنعت همچنان تاکید می‌کند که این وزارت به هدف رشد تولیدات داخلی در سال‌پار ۵۰ کارخانه را تازه تاسیس کرده و در نزدیک به دوسال پسین هشتاد درصد کارخانه‌های غیرفعال را دوباره فعال ساخته است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت می‌افزاید که به هدف جلوگیری از قاچاق دالر و فرار سرمایه کمیته بنادر ایجاد شده و میکانیزه شدن بنادر نیز از اولویت‌های کاری این وزارت است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.