Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 48153
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 21 جولای 2023 - 17:08 |

پاکستان: تلاش‌ها برای توسعه روابط اقتصادی میان کابل و اسلام‌آباد ادامه دارد

پاکستان: تلاش‌ها برای توسعه روابط اقتصادی میان کابل و اسلام‌آباد ادامه دارد

اداره توسعه صادرات پاکستان می‌گوید که تلاش‌ها برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان کابل و اسلام‌آباد ادامه دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رییس اداره توسعه صادرات پاکستان این اظهارات را در نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل بیان کرده است.

زبیر موتی والا گفته است که کشورش تلاش می‌کند صادرات زغال سنگ از افغانستان به پاکستان و واردات سمنت از پاکستان به افغانستان افزایش یابد.

آقای والا افزوده است که در دو سال گذشته میزان مبادلات تجاری میان افغانستان و پاکستان به ۴.۲ میلیارد دالر افزایش یافته و این روند در حال گسترش است.

او گفته است: «ما در تلاش هستیم تا روابط اقتصادی افغانستان و پاکستان را گسترش دهیم و اکنون نیز حجم مبادلات سالانه دو کشور به ۴.۲ میلیارد دالر می‌رسد.»

از سویی هم، مسوولان در اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری همچنان گفته‌اند که در دو سال گذشته تجارت بین افغانستان و پاکستان افزایش چشمگیری داشته است.

اعضای سکتور خصوصی می‌گویند که ۸۰ درصد مشکلات قبلی با پاکستان حل شده است اما مشکلات جدیدی به وجود آمده که یکی آن این است که بانک مرکزی پاکستان محدودیت‌های جدیدی را برای انتقال پول تاجران افغان وضع کرده است.

این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی و پاکستان بارها بر گسترش همکاری‌های تجاری میان دو کشور تأکید کرده‌اند اما هرازگاهی مسایل سیاسی و امنیتی روی روابط تجارتی تاثیر منفی می‌گذارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.