Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 47805
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 05 جولای 2023 - 8:20 |

پوتزل: سازمان ملل‌متحد در تلاش نزدیکی افغانستان با جهان است

پوتزل: سازمان ملل‌متحد در تلاش نزدیکی افغانستان با جهان است
نمایندگی این سازمان در کابل تلاش می‌کند تا بین افغانستان و جهان پل‌های ارتباطی بسازد، به گفته او انزوا و در حاشیه نگهداشتن افغانستان یک انتخاب برای آنان نیست.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ مارکس پوتزل، معاون نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است که نمایندگی این سازمان در کابل تلاش می‌کند تا بین افغانستان و جهان پل‌های ارتباطی بسازد، به گفته او انزوا و در حاشیه نگهداشتن افغانستان یک انتخاب برای آنان نیست.
مارکس پوتزل، معاون نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گفت‌وگو با تلویزیون سازمان ملل متحد این سخنان را مطرح کرده است.

پوتزل گفته است: «ما کوشش می‌کنیم که بین افغانستان و جهان پل‌های ارتباطی را بسازیم چون انزوا و در حاشیه نگهداشتن این کشور یک انتخاب نیست.»

پوتزل بر لغو محدودیت‌ها علیه زنان و دختران تأکید کرده و گفته است که در زمینه‌ی تعلیم و تربیه دختران و زنان و همچنین حقوق بشری آنان هیچ گزینه‌ی دیگری وجود ندارد.

معاون سیاسی دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) افزوده است: «شرایط برای سازمان ملل بدتر می‌شود زیرا زنان افغان در حال حاضر اجازه ندارند در سازمان‌های غیردولتی (ان‌جی‌او) کار کنند، و همچنین اجازه ندارند برای سازمان ملل کار نمایند.

به‌گفته‌ی او، ده‌ها هزار خانوار تحت سرپرستی زنان در کشور وجود دارند، زیرا تعداد زیادی از مردان خانواده‌ها در جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

پوتزل اضافه کرده است که بدون زنان، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های ملل متحد نمی‌توانند به درستی کار کنند و به این ترتیب، افراد کم‌تری به کمک‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

او تأکید کرده است که امارت اسلامی باید به دختران اجازه دهند که به مکتب و دانشگاه‌ بروند و همچنین به زنان اجازه‌ی کار دهند.

پوتزل گفته است که اگر محدودیت علیه زنان لغو شود، «می‌توانم تصور کنم که افغانستان دوباره به جامعه‌ی بین‌المللی ادغام می‌شود و کمک ‌کنندگان بین‌المللی نیز در مورد تعامل با افغانستان تجدید نظر کرده و احتمالاً تقویت خواهند کرد».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.