Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 48100
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 20 جولای 2023 - 9:03 |

گفتگوی سرپرست وزارت خارجه افغانستان و نماینده ویژه پاکستان در باره مسائل امنیتی

گفتگوی سرپرست وزارت خارجه افغانستان و نماینده ویژه پاکستان در باره مسائل امنیتی

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در بحبوحه تداوم تنش‌ها میان دو کشور طی سفر به کابل با سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان دیدار و پیرامون موضوعات امنیتی گفت‌وگو کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رسانه‌های پاکستانی ساعاتی پیش به نقل از وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که آصف علی خان دُرانی برای سفر رسمی سه روزه وارد کابل شد و با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه هیات حاکمه موقف افغانستان دیدار ‌کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که روابط دو کشور همسایه طی ماه‌های اخیر بشدت تحت تاثیر حوادث مرتبط با ناآرامی‌های مرزی و تروریسم قرار گرفته و طی روزهای اخیر نیز وزیر دفاع و فرمانده ارتش پاکستان به دلیل آنچه آنان تحرکات آزادانه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان خواندند، به حکومت طالبان هشدار دادند.

براساس این گزارش، نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان طی دیدار با امیر خان متقی بر نیاز دو کشور برای تعمیق همکاری‌های امنیتی تاکید کرد.

وی همچنین گفت ، پاکستان برای تعیین یک سازوکار ویژه در زمینه گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و دیگر بخش‌ها آماده‌است.

سرپرست وزارت خارجه حکومت موقت افغانستان نیز گفت که ما هرگز اجازه نمی دهیم که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

منابع دیپلماتیک در پاکستان اعلام کردند که کاسه صبر این کشور در حال لبریز شدن است لذا به طالبان افغانستان به صراحت اعلام می‌شود که اسلام‌آباد حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از خاک کابل را دیگر تحمل نخواهد کرد.

روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون پاکستان روز چهارشنبه نوشت که نماینده ویژه این کشور در حالی به افغانستان سفر خواهد کرد که تنش‌ها بین دو کشور همسایه بر سر وجود “پناهگاه امن” تروریست‌ها خاک افغانستان در حال افزایش است.

در روزهای اخیر، پاکستان فشارها را بر هیات حاکمه موقف موقت کابل برای مقابله با تهدید تحریک طالبان پاکستان افزایش داده است. وزیر دفاع و فرمانده ارتش این کشور هشدارهای شدیدی را به کشور همسایه منتقل کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.