Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 48546
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 09 آگوست 2023 - 8:20 |

اسلام‌آباد: کابل در حوادث تروریستی پاکستان نقشی ندارد

اسلام‌آباد: کابل در حوادث تروریستی پاکستان نقشی ندارد

وزیر حقوق بشر پاکستان با اظهار اینکه کابل در حوادث تروریستی در این کشور نقشی ندارد، درباره سوء تفاهم‌ها بین افغانستان و پاکستان هشدار داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ریاض حسین پیرزاده» وزیر حقوق بشر پاکستان با اشاره به اظهارات مقامات افغانستان مبنی بر ممنوعیت استفاده از خاک این کشور علیه دیگر کشورها اظهارداشت کابل در حوادث اخیر تروریستی در پاکستان دخیل نیست.

اظهارات این مقام پاکستانی در حالی انجام می‌شود که پیشتر دیگر مقامات این کشور از جمله رئیس ستاد ارتش پاکستان با محکوم کردن استفاده شبه‌نظامیان از خاک افغانستان علیه این کشور، نسبت به انجام عملیات در خاک افغانستان تهدید کرده بودند.

پیرزاده در گفتگو با «داون نیوز» گفت حتی در بیانیه وزیر دفاع افغانستان آمده است که آنها به هیچ فردی اجازه نمی‌دهند که هیچ عملی علیه پاکستان انجام دهد و اگر کسی برای جنگ به پاکستان رود، این اقدام جهاد نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش اتباع افغانستان در سوات و خیبر پختونخوا نیز گفت دولت قبلی به آنها اجازه ورود به کشور را داده بود.

وزیر حقوق بشر پاکستان با هشدار درباره ایجاد سوء تفاهم‌ها بین افغانستان و پاکستان گفت سران افغانستان با کشورهای همسایه از جمله پاکستان، ایران، عربستان و چین کاملاً صادق است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.