Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48808
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 19 آگوست 2023 - 15:27 |

ذبیح الله مجاهد: خبرنگاران به‌خاطر فعالیت‌های رسانه‌‌یی بازداشت نشده‌اند

ذبیح الله مجاهد: خبرنگاران به‌خاطر فعالیت‌های رسانه‌‌یی بازداشت نشده‌اند
ذبیح الله مجاهد ، سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به گزارش اخیر کمیته حفاظت از خبرنگاران می‌گوید که خبرنگاران به‌خاطر فعالیت‌های رسانه‌‌یی شان در کشور بازداشت نشده‌اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، کمیته حفاظت از خبرنگاران پیش از این گفته است که پس از حاکمیت دوباره‌ی امارت اسلامی ۶۴ خبرنگار به علت شغل شان در افغانستان بازداشت شده‌اند.

این کمیته همچنان گفته که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، سرکوب رسانه‌ها در این کشور افزایش یافته است و مواردی چون سانسور، حمله، بازداشت خودسرانه، بازرسی خانه و محدودیت‌ها بر روزنامه‌نگاران زن نیز نزد آنان به ثبت رسیده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی، اما به طلوع نیوز گفته است که خبرنگاران به‌خاطر فعالیت‌های رسانه‌‌یی شان در کشور بازداشت نشده‌اند و حکومت سرپرست فعالیت رسانه‌ها را نیز سانسور نکرده است.

اوعلاوه کرده که ما پیگیری کردیم، خبرنگارهای ‌که توقیف شدند، بخاطر فعالیت‌های رسانه‌یی آن‌ها نبوده بلکه موضوعات دیگری در بازداشت شان دخل بوده است.

محمد ظریف کریمی، مسوول نهاد نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان گفت: نهادهای مسوول هرچه عاجل‌تر خبرنگاران تحت بازداشت را آزاد بسازند. اگر ادعایی هم است می‌شود که به کمیسیون تخطی رسانه‌ها گفته شود.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا نیز در نشستی که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی امارت اسلامی در کابل برگزارشده بود  نقض آزادی بیان را در افغانستان رد کرد.

آقای حنفی گفت: «غربی‌ها می‌گویند که در این‌جا آزادی بیان نیست، اگر آزادی بیان نیست، این مایک‌ها از کی است؟

این در حالی است که سازمان گزارش‌گران بی مرز نیز روز گذشته اعلام کرد که دست‌کم ۹ خبرنگار در ۱۰ روز گذشته از سوی نیروهای امارت اسلامی به‌گونه‌ی “خودسرانه” بازداشت شده‌‌اند.

این سازمان خواستار آزادی بی‌قیدوشرط خبرنگاران از سوی امارت اسلامی، شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.