Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 48729
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 16 آگوست 2023 - 15:53 |

سقوط کابل شکست نظامی و سیاسی امریکا در منطقه بود

سقوط کابل شکست نظامی و سیاسی امریکا در منطقه بود
سخنگوی وزارت خارجه چین، سقوط کابل را “شکست نظامی، سیاسی” امریکا در کشور خوانده و گفته است که “مداخله نظامی، نفوذ سیاسی و تحول دموکراتیک” از بیرون کارساز نخواهد بود و فاجعه ایجاد خواهد کرد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک نشست خبری گفته است که سقوط کابل “شکست نظامی، سیاسی” امریکا  در منطقه بود.

او تاکید کرد که مداخله نظامی، نفوذ سیاسی و تحول دموکراتیک” از بیرون کارساز نخواهد بود و فاجعه ایجاد خواهد کرد. به باور او، در جریان دوسال افغانستان با ثبات بوده و آینده این کشور به دست مردمش بازگشته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین بر تشکیل حکومت فراگیر، تامین حقوق زنان و اقلیت‌های قومی تاکید کرده و از مقام های امارت اسلامی خواسته تا برای پاسخگویی به این انتظارات فعالانه عمل کند.

ونبین با اشاره به انتظارات جهان مبنی بر جلوگیری از فعالیت‌های هراس‌افگنی در افغانستان افزوده که کشورش از امارت اسلامی انتظار دارد تا به تعهدات خود عمل کند و همه سازمان‌های هراس‌افگنی را در افغانستان ازبین ببرد.

این در حالی است که نظامیان امریکا بعد از ۲۰ سال اشغال افغانستان در ۲۴ اسد سال ۱۴۰۰ بعد از شکست سنگین، افغانستان را ترک کردند و نیروهای امارت اسلامی وارد کابل شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.