Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49277
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2023 - 16:55 |

اعتراض به محدودیت‌های حجاب در فرانسه

اعتراض به محدودیت‌های حجاب در فرانسه

ده‌ها نفر در فرانسه در اعتراض به ممنوعیت پوشش حجاب و عبا در مدارس فرانسه دست به اعتراض زدند و مخالفت خودشان را با تصمیم دولت نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از العهد نیوز، ده‌ها نفر در فرانسه در اعلام مخالفت خود با تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس اعتراض کردند.

براساس اعلام رسانه‌ها، گروهی از مردم تظاهراتی را به نام انجمن «به عبای من دست نزن» در مقابل مدرسه Leplaine d’Nouvel  سازماندهی کردند.

این اعتراض یک روز پس از آن صورت می‎گیرد که شورای دولتی فرانسه تصمیم دولت را برای ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس تصویب کرد. معترضان شعارهایی علیه این اقدام سر دادند و خواستار پایان دادن به تبعیض علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در فرانسه شدند.

معترضان بیانیه‌ای را قرائت کردند که در آن ممنوعیت پوشیدن عبا اقدامی علیه مسلمانان توصیف شده بود و اینکه این ممنوعیت ناقض آزادی‌ها است و دولت باید به جای ممنوعیت پوشش عبا، سخنان نفرت‌انگیز و ضد مسلمانان را ممنوع کند.

در همین رابطه کمیته آزادی‌های دینی بین‌المللی در آمریکا از تصمیم دولت فرانسه مبنی بر ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس انتقاد کرد و هدف از این اقدام را ارعاب مسلمانان در فرانسه خواند.

آبراهام کوپر، رئیس کمیته آزادی‎‌های دینی، در بیانیه‌ای که در وبسایت این کمیته منتشر شده است، اعلام کرد: آنچه که دولت فرانسه انجام داده، اقدامی نادرست برای تقویت ارزش‌های لائیسم فرانسه است که به واسطه آن دولت آزادی‌های دینی را محدود می‌کند.

دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ماه گذشته میلادی با منع دانش‌آموزان دختر از پوشیدن عبا، اعلام کرد که پوشیدن عبا قوانین مربوط به سکولاریسم در آموزش را نقض می‌کند.

دولت فرانسه از سال ۲۰۰۴ پوشیدن حجاب و روسری را در مدارس دولتی این کشور به این دلیل که نشان‌دهنده وابستگی مذهبی است، ممنوع کرده است.

چند روز پیش ۴۵ هزار مدرسه در فرانسه شاهد بازگشت ۱۲ میلیون دانش‌آموز برای آغاز سال تحصیلی جدید بودند؛ سال تحصیلی که با جنجال‌آفرینی دولت فرانسه در پی اعلام قانون ممنوعیت پوشش عبا در مدارس این کشور آغاز شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.