Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 49219
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 سپتامبر 2023 - 14:42 |

امریکا: هیچ تجهیزاتی از ما در افغانستان باقی نمانده است

امریکا: هیچ تجهیزاتی از ما در افغانستان باقی نمانده است
سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا ادعاها مبنی بر باقی ماندن تجهیزات نظامی واشنگتن در افغانستان را رد کرده و افزوده است که سربازان امریکایی هیچ‌گونه تجهیزات نظامی را در این کشور باقی نگذاشته‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا روز پنج‌شنبه، ۱۶ سنبله، در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های خارجی در پایتخت این کشور گفته است: «هیچ تجهیزاتی از سربازان امریکایی باقی نمانده است. زمانی که عملیات تخلیه خود را کامل کردیم، مقدار کمی تجهیزات و هواپیما وجود داشت و پس از انهدام آن‌ها خارج شدیم.»

به گفته وی، تنها چیزی که حکومت «طالبان» در افغانستان می‌توانند از آن استفاده کنند، تجهیزات میدان هوایی و تجهیزات آتش‌نشانی است.
او تصریح کرده که تجهیزات مورد بحث تجهیزاتی می‌باشد که ایالات متحده امریکا قبل از عقب‌نشینی نیروهای افغانستان در اختیار آن‌ها قرار داده بود.
پیش از این گزارش شده بود که امریکا پس از خروج از افغانستان، به ارزش هفت میلیارد دالر تجهیزات نظامی به‌جا گذاشته است.
در روزهای اخیر انورالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان ادعا کرده بود که تجهیزات نظامی به‌جا مانده از امریکا در افغانستان به دست شورشیان افتاده و چالش جدیدی برای اسلام‌آباد خلق کرده است.
سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در پاسخ به سئوالی در این مورد گفت: «تجهیزاتی که مردم می‌گویند امریکایی‌ها به‌جا گذاشته‌اند، تجهیزاتی بود که خیلی قبل از خروج ما به نیروهای امنیتی افغانستان منتقل شده بود.»
اوایل سال گذشته خورشیدی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بر اساس گزارش پنتاگون به کنگره امریکا نوشت که آن کشور تجهیزات نظامی به ارزش بیش از هفت میلیارد دالر را در افغانستان به‌جا گذاشته و این تجهیزات در اختیار امارت اسلامی قرار گرفته است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.