Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 49090
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 02 سپتامبر 2023 - 17:53 |

برگزاری نمایشگاه کتاب هنر در دانشگاه بلخ

برگزاری نمایشگاه کتاب هنر در دانشگاه بلخ
نمایشگاه کتاب هنر در دانشگاه بلخ برگزار شد و در این نمایشگاه بیش از ۱۸۰۰ جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رییس دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی دانشگاه بلخ می‌گوید که نمایشگاه کتاب هنر توسط دانشجویان دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی این دانشگاه برای یک روز برگزار گردیده و در آن بیش از ۱۸۰۰ جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است.

 سکندر مهین‌یار، رییس دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی دانشگاه بلخ در نمایشگاه کتاب “هنر‌” به خبرنگاران گفت برگزاری نمایشگاه های کتاب برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و تشویق جوانان بخصوص دانشجویان به کتابخوانی مفید و موثر است.

وی افزود که ایجاد یا فراهم کردن سهولت برای مطالعه یکی از راه های احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه است و برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از سهولت ها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه محسوب می شود.

مهین‌یار تصریح نمود که کتاب و کتابخانه برای دانشجویان و عموم مردم باید قابل دسترس باشد و اگر هدیه دادن کتاب در جامعه ترویج پیدا کند سبب انگیزه دهی و کمک مالی برای دانشجویان می شود.

نامبرده گفت:‌ نمایشگاه کتاب هنر توسط دانشجویان دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی دانشگاه بلخ برای یک روز برگزار گردیده و در این نمایشگاه بیش از ۱۸۰۰ جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است و ما مصمم هستیم که چنین نمایشگاه ها را بصورت دوام دار برگزاری کنیم.


او افزود که این نمایشگاه در دانشگاه جدید بلخ راه اندازی شده که بیش از ۷ هزار دانشجو می توانند از این نمایشگاه بازدید نماید و متاسفانه نبود بازار کار یا اشتغال زایی در جامعه انگیزه مطالعه را از دانشجویان گرفته است و باید در این راستا کار جدی صورت بگیرد.

شماری از دانشحویان بازدید کننده از نمایشگاه کتاب ” هنر‌ ” به خبرنگار آوا گفتند: کتاب رفیق خوب برای هر انسان است و مطالعه کتاب تنها مربوط دانشجویان نمی شود بلکه مسئولین، علما، سربازان، زنان، دختران و سایر اقشار جامعه باید مطالعه داشته باشند تا کشور و زمین ما از این بحران ها نجات پیدا نماید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.