Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 49401
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2023 - 14:25 |

توماس وست: حمله‌های داعش در افغانستان کاهش یافته است

توماس وست: حمله‌های داعش در افغانستان کاهش یافته است

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در اندیشکده استیمسون گفته است که حمله‌های داعش در افغانستان کاهش یافته و از آغاز سال روان میلادی تا اکنون ۸ فرمانده این گروه در این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای وست در این سخنرانی پیکارهای حکومت سرپرست در برابر داعش را جدی خوانده و اما حضور تحریک طالبان پاکستان را در منطقه یک تهدید دانسته است.

توماس وست گفته است: «طالبان حملات شان را به‌گونه‌ی تهاجمی بالای این گروه در افغانستان انجام می‌دهند که این حملات به‌طور قابل توجهی توانایی‌های شاخه خراسان داعش را کاهش داده است. ما هنوز هم نگران فعالیت‌های این گروه هستیم، اما تلاش‌های طالبان برای کاهش فعالیت و توانایی‌های این گروه، موفق و موثر بوده است.»

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، گفتمان ملی را برای رسیدن به ثبات دایمی در افغانستان مهم پنداشته است.

او در این باره گفت: «ما باید به آغاز مذاکرات و گفت‌وگو میان افغان‌ها اولویت دهیم. افغان‌ها خودشان می‌توانند روابط شان را بدون دخالت خارجی‌ها مدیریت کنند. ما امیدوار هستیم که این پروسه منجر به تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان و بدون امریکا صورت گیرد. فکر می‌کنم که اگر افغان‌ها به شمول طالبان، این گام را بردارند، روابط افغانستان با جامعه جهانی و نیز ایالات متحده بهتر خواهد شد.»

به گفته‌ی توماس وست، تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) هنوز یک تهدید در برابر منطقه است.

در همین حال، بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی اطمینان داده است که هیچ گروه هراس‌افگن در خاک افغانستان حضور ندارد و این خاک در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

بلال کریمی به طلوع‌نیوز گفت: «گروه‌ها و یا عناصری که مخرب باشند، در خاک افغانستان وجود ندارند و از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر آسیب متوجه نیست. گروه‌های‌که آن‌ها یادآور می‌شوند، در کشورهای دیگر هستند.»

آقای وست همچنان درباره‌ی خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته است که برای تمام کشورهای که در افغانستان دخیل بودند، لازم است تا آن‌چه را که اشتباه یا درست انجام داده‌اند، بررسی کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.