Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 49079
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 02 سپتامبر 2023 - 11:27 |

سازمان ملل: برای طالبان رایزنی می کنیم

سازمان ملل: برای طالبان رایزنی می کنیم

مسوول سیاسی دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان اظهارداشت؛ برای رساندن پیام و خواسته‌های طالبان به جامعه جهانی تلاش می‌کنیم.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «اسکات اسمیت» مسوول سیاسی دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) این دفتر می‌کوشد تا پیام و خواسته‌های طالبان را به جامعه جهانی برساند.
دفتر نخست وزیری حکومت افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اسمیت این موضوع را در دیدارش با «ملا عبدالواسع» ریاست نخست وزیر بیان کرده است.

در شبکه اجتماعی ایکس این نهاد به نقل از اسمیت آمده است «ما پیام خود را در مورد پیشرفت‌های انجام شده و در حال جریان در افغانستان به جامعه بین‌المللی رسانده‌ایم و هنوز هم در تلاش هستیم تا پیشرفت‌های مثبت افغانستان را در نشست‌های سازمان ملل منعکس کرده و پیام طالبان را به آنان برسانیم».
مشروعیت بخشی جامعه جهانی به حکومت افغانستان و حذف نام شماری از مقام‌های طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل از خواسته‌های مهم کابل است.

مسوول سیاسی یوناما در کابل در این دیدار گفته است تعامل جامعه جهانی به‌ویژه آمریکا با طالبان با هدف ایجاد زمینه روابط بیشتر کشورها با حکوت افغانستان ادامه یابد.
ملاعبدالواسع نیز در این دیدار اظهارداشت «تحریم‌ها هنوز هم برداشته نشده‌اند، فهرست سیاه باقی است و دارایی‌های افغان‌ها مصادره شده است».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.