Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49567
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 21 سپتامبر 2023 - 10:27 |

پاکستان: گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدیدی برای همسایگان و جهان هستند

پاکستان: گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدیدی برای همسایگان و جهان هستند

وزیر امور خارجه پاکستان افزایش تهدید طالبان پاکستانی و داعش در افغانستان را بزرگترین نگرانی اسلام‌آباد دانست و گفت: گروه های تروریستی که در حال عرض اندام در افغانستان هستند باید به عنوان تهدیدی برای همسایگان و جامعه جهانی تلقی شوند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «جلیل عباس جیلانی» در سخنرانی خود در نشست انجمن آسیایی نیویورک اظهار داشت: بزرگترین نگرانی برای پاکستان در حال حاضر افزایش تهدید گروه‌های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و داعش به ویژه توانایی آنان در استفاده از قلمروی افغانستان برای حمله به ما است.

وی افزود: اسلام‌آباد درباره پدیده تروریسم با هیات حاکمه موقت افغانستان در ارتباط نزدیک است و ما متعهد به مبارزه با تروریست ها و شکست دادن آنها هستیم.

وزیر خارجه دولت موقت پاکستان گفت: ما تأکید می‌کنیم که گروه های تروریستی که تلاش می کنند جای پای خود را در افغانستان محکم می‌کنند باید به عنوان تهدیدی برای همسایگان و کل جامعه بین المللی تلقی شوند.

وی افزود: پس از خود افغانستان، پاکستان با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی بیشترین سهم را برای اهداف صلح در افغانستان دارد و این هدف در مرکز تلاش های ما برای تعامل مستقیم با دولت موقت افغانستان و همچنین همکاری با جامعه بین المللی در مورد افغانستان قرار دارد.

جیلانی گفت: پاکستان در ابراز نگرانی‌ها پیرامون نقض حقوق بشر در افغانستان با جامعه همسو است و ما مسائلی از جمله حقوق زنان، آموزش دختران و اشتغال زنان را با طالبان افغانستان مطرح خواهیم کرد.

وی گفت: در کنار مسائل مختلف و تحولات سیاسی، جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان نیز باید در اولویت کاری ما قرار بگیرد لذا می بایست ملاحظات سیاسی را در این زمینه برطرف کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.