Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 49564
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 21 سپتامبر 2023 - 9:37 |

«تاپ» محور دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان

«تاپ» محور دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان

رئیس بخش پروژه‌های برق ترانس‌افغان وزارت انرژی ترکمنستان و سرپرست وزارت انرژی و منابع آب دولت طالبان اجرای پروژه انتقال برق تاپ (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان) را بررسی کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «مراد عارتق‌اف» رئیس بخش پروژه‌های برق ترانس‌افغان وزارت انرژی ترکمنستان با «ملا عبداللطیف منصور» سرپرست وزارت انرژی و منابع آب دولت طالبان دیدار کرد.

در جریان این دیدار که در خاک افغانستان برگزار شد، مسائل پروژه انتقال برق تاپ (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان) مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

در این دیدار مسائل مربوط به نوسازی پست برق «نورالجهاد»، واقع در هرات مطرح و بر لزوم برگزاری نشست سه‌جانبه برای بررسی پروژه تاپ با هدف تکمیل سریع آن تاکید شد.

طرف ترکمن از پیشنهاد سازماندهی نشست سه‌جانبه حمایت و سرپرست وزارت انرژی و منابع آب افغانستان را در مورد ادامه همکاری در این راستا، حمایت کرد.

در بخش دیگری همچنین مسائل صادرات برق ترکمنستان به افغانستان در سال ۲۰۲۴ میلادی بررسی و اظهار شد که راه‌اندازی یک پست برق جدید در هرات، امکان افزایش انتقال برق ترکمنستان به افغانستان را از ۷۰ به ۱۱۰ میگاوات فراهم می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.