Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 49064
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 سپتامبر 2023 - 14:50 |

کمک نظامی ۸۰ میلیون دالری امریکا به تایوان

کمک نظامی ۸۰ میلیون دالری امریکا به تایوان
مقامات امریکایی گفته اند که این کشور به ارزش ۸۰ میلیون دالر تجهیزات نظامی را به عنوان بخشی از کمک های جدید این کشور به تایوان اختصاص داده است.
به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، خبرگزاری سی ان ان گزارش داده است که بر اساس اطلاعیه‌ای که به  روز سه‌شنبه به کنگره ارسال شد، ایالات متحده امریکا بودجه برای اولین بار انتقال تجهیزات نظامی آمریکا به تایوان را تحت برنامه ای که معمولاً برای کشورهای مستقل ذخیره می شود تصویب کرده است.

گفته شده که این پول در مجموع  ۸۰ میلیون دالر است که توسط مالیه‌دهندگان آمریکایی پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت تایوان در مصاحبه ای با سی ان ان نیز گفته است: «بر اساس قانون روابط تایوان و سیاست قدیمی ما در چین که تغییر نکرده است، ایالات متحده مقالات و خدمات دفاعی لازم را در اختیار تایوان قرار می دهد تا بتواند توانایی دفاع از خود کافی را حفظ کند.» وی افزوده است که ایالات متحده به صلح و ثبات در  تایوان که برای امنیت و رفاه منطقه و جهان حیاتی است، علاقه مند است.

این در حالی است که چین به شدت علیه اقدامات امریکا در حمایت از تایوان مخالفت دارد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به  کمک نظامی امریکا به تایوان از ایالات متحده خواسته است تا کمک های تسلیحاتی به تایوان را متوقف کندو از ایجاد تنش در سراسر تایوان دست بردارد.

قرار است دولت ایالات متحده مجاز است سالانه تا ۲ میلیارد دلار برای کمک های نظامی به این جزیره از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ هزینه کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.