Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49788
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2023 - 20:36 |

مهاجران افغان: حکومت سرپرست پاکستان مکان‌های بودباش ما را تخریب می‌کند

مهاجران افغان: حکومت سرپرست پاکستان مکان‌های بودباش ما را تخریب می‌کند

در حالیکه حکومت پاکستان برای مهاجرین افغانستانی تا اول ماه نوامبر/ ۱۰ عقرب سال روان مهلت داده تا این کشور را ترک کنند؛ شماری از مهاجران می‌گویند که حکومت پاکستان دست به تخریب مکان‌های بودباش آنان زده است.
آژانس خبری پامیر: رسانه ها به نقل از مهاجرین گزارش داده که در حال حاضر حکومت موقت پاکستان نیز شهروندان افغانستان را مجبور به ترک خانه‌های شان می‌کند.

به نقل از طلوع نیوز، حاجی نظر در این باره گفته است: «در جریان دو روز گذشته در پاکستان، کمپ‌های مهاجران افغان به گونۀ بی‌رحمانه ویران شدند. آنان حتی حضور زنان و کودکان در خانه‌های شان را نیز احترام نکردند.»

میر احمد رووف، رییس شورای مهاجران افغانستان در پاکستان نیز گفته است: «تخریب خانه‌ها در حومۀ شهر اسلام‌آباد… و شهر کراچی و بعضی نقاط واقعاً جریان دارد و خانه‌ها [تخریب شده اند] و حتی مصادره سرمایه آنان جریان دارد.»

حکومت سرپرست پاکستان برای تمام مهاجران غیرقانونی افغانستان تا اول ماه نوامبر سال روان میلادی/ ۱۰ عقرب مهلت داده تا این کشور را ترک کنند.

هر چند نخست وزیر موقت پاکستان اخراج مهاجران افغانستان از این کشور را به معنای قطع روابط با افغانستان نمی‌داند؛ اما امارت اسلامی می‌گوید که برخورد نادرست با مهاجران افغانستانی روابط کابل و اسلام‌آباد را خدشه دار می‌کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «گرفتاری و زندانی بودن آنها به نفع هیچ کشوری نیست. متاسفانه بین افغانستان و پاکستان و همچنان بین دو ملت روابط را خدشه دار می‌سازد.»

مهاجران افغانستان در پاکستان در باره رفتار نادرست پولیس آن کشور با شهروندان افغانستان نیز انتقاد می‌کنند و از نهادهای جهانی می‌خواهند که از آنان حمایت کنند.

در همین حال وزارت مهاجران و عودت کنندگان در صفحه کاربری اکسش از بازگشت بیش از ۸۰۰ خانواده در یک هفته پسین از پاکستان به کشور خبر داده است.

گفتنی است که پاکستان به تازگی تصمیم گرفته تا بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی را از این کشور به گونه اجباری اخراج کند. این موضوع با مخالفت شدید سازمان های بین المللی مواجه شده است.

آژانس خبری پامیر – کابل

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.