Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 51244
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2023 - 0:45 |

وزیران خارجه آلمان و بریتانیا خواستار «آتش بس پایدار» در غزه شدند

وزیران خارجه آلمان و بریتانیا خواستار «آتش بس پایدار» در غزه شدند

آنالنا بربوک و دیوید کامرون در مقاله‌ای مشترک که در روزنامه بریتانیایی “ساندی تایمز” چاپ شده است، خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری “آتش‌بس پایدار” در نوار غزه شدند.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، و به نقل از دویچه وله، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان و دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا در مقاله‌ای مشترک که در روزنامه بریتانیایی “ساندی تایمز” چاپ شده است، خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری “آتش‌بس پایدار” در نوار غزه شدند.

این دو با تأکید بر “ضرورت فوری” برقراری آتش‌بس و شمار بالای تلفات غیرنظامی در غزه نوشتند: «هدف ما نمی‌تواند به سادگی تنها پایان دادن جنگ کنونی باشد، بلکه باید صلحی باشد که روزها‌، سال‌ها و برای چندین نسل ادامه داشته باشد. از همین رو ما از آتش‌بس حمایت می‌کنیم، اما به شرطی که آتش‌بسی پایدار باشد.»

وزرای خارجه بریتانیا و آلمان با این حال از اینکه از اسرائیل برای برقراری یک “آتش‌بس عمومی و فوری” درخواست کنند، خودداری کرده و گفتند طرح چنین درخواستی، دلایلی را که بنا بر آن اسرائیل مجبور به دفاع از خود شده، نادیده می‌گیرد.

در این مقاله آمده گروه تروریستی حماس “به طرزی وحشیانه به اسرائیل حمله کرده و هر روز موشک‌هایی را به سمت این کشور شلیک می‌کند تا جان شهروندان اسرائیلی را بگیرد”. بربوک و کامرون تأکید کردند که حماس باید “سلاح‌‌‌های خود را زمین بگذارد”.

آنها همچنین با محق دانستن اسرائیل برای دفاع از خود، بر رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی  توسط این کشور تأکیده کرده و نوشتند: «اگر عملیات اسرائیل چشم‌انداز یک همزیستی مسالمت‌آمیز با فلسطینیان را از بین ببرد، این کشور در این جنگ پیروز نخواهد شد.»

 

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.