Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51262
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2023 - 23:30 |

کشور‌های همسایه از اخراج اجباری مهاجرین افغان جلوگیری کند

کشور‌های همسایه از اخراج اجباری مهاجرین افغان جلوگیری کند

ملا محمد حسن آخوند رئیس الوزرای گروه طالبان به مناسبت روز جهانی مهاجرت از کشور‌های میزبان مهاجرین افغان خواست که از اخراج اجباری مهاجرین افغانستان خود‌داری کنند.

ارگ تحت کنترل گروه طالبان امروز دوشنبه(۲۷ قوس) پیام ملا محمد حسن را به مناسبت روز جهانی مهاجرت نشر کرده است.

این مقام گروه طالبان در پیام ادعا کرده که در واقع تمام بدنه نظام مشغول خدمت رسانی به شهروندان مهاجرعودت‌کننده است که نشان می‌دهد امارت طالبان متعهد به حل مشکلات مردم خود به ویژه مهاجران است و آن را وظیفه دینی و ملی خود می‌دانند.

ملا محمد حسن آخوند گفته که ما از کشورهایی که سال‌ها شهروندان مهاجر ما را در خود جای داده‌اند، سپاس‌گزاریم. مردم ما مهربانی آنها را فراموش نمی‌کنند و قدر مهمان نوازی آنها را می‌دانند، اما درعین حال امید ما این است که به موضوع بزرگ و انسانی مهاجرین نباید از منظر سیاسی و از زاویه منافع و تصمیمات آنی نگاه کرد؛ نباید از آن به عنوان فشار استفاده کرد، روند بازگشت باید آبرومند و به تدریج پیش برود تا خدای ناکرده در درازمدت باعث فاجعه انسانی، نفرت و بی اعتمادی بین کشورها نشود.

ملا حسن از همه طرف‌ها، کشورهای جهان و سازمان‌های مرتبط با سازمان ملل متحد می‌خواهیم که موضوع مهاجرین در افغانستان را نادیده نگیرند زیرا عاطفه بشری و همدردی انسانی ایجاب می‌کند که مراجع یاد شده باید به مشکلات مهاجرین افغان در داخل افغانستان یا خارج از افغانستان رسیدگی کند و از اخراج اجباری آنان جلوگیری کند؛ و برای جلوگیری از دست‌گیری، زندانی شدن، مصادره اموال و برداشتن هر گونه مانع باید تلاش مؤثر و عملی انجام دهد.

گفتنی است که گروه طالبان با سیاست خویش مبنی بر حمایت از طالبان پاکستانی، حکومت موقت آن کشور را وا داشت تا روند اخراج اجباری بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان را آغاز کند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.