Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51614
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 ژانویه 2024 - 19:02 |

افزایش شمار شهدای غزه به «۲۲۸۳۵» تن/ ۱۰۹ خبرنگار در میان شهدا

افزایش شمار شهدای غزه به «۲۲۸۳۵» تن/ ۱۰۹ خبرنگار در میان شهدا

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، بنابر این گزارش،‌ وزارت صحت فلسطین در نوار غزه روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار و جنایت علیه فلسطینیان مرتکب شد که طی آن ۱۱۳ فلسطینی شهید و ۲۵۰ نفر هم زخمی شدند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که با احتساب جنایات جدید این رژیم شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتوبر (۱۵ میزان) تا این لحظه به ۲۲۸۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۸۴۱۶ نفر افزایش یافته است.

همچنین مصطفی ثریا روزنامه نگار به همراه حمزه پسر وائل الدهدوح در بمباران اسرائیلی ها که موتر خبرنگاران را در غرب خان یونس هدف قرار داد، به شهادت رسید.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه ترور روزنامه نگاران حمزه وائل الدحدوح و مصطفی ثریا را محکوم کرد و گفت که این جنایات مستمر ارتش اشغالگر علیه خبرنگاران با هدف ارعاب آنها و تلاش نافرجام برای پنهان کردن حقیقت است.

این دفتر رسانه‌ای از تمامی اتحادیه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ها، حقوق بشر و نهادهای حقوقی خواست تا این جنایت و تکرار آن توسط اشغالگران را محکوم کنند و بر آن فشار بیاورند تا جنگ نسل‌کشی در نوار غزه را متوقف کند.

این دفتر خاطرنشان کرد: تعداد خبرنگارانی که از آغاز جنگ غزه به شهادت رسیدند پس از شهادت خبرنگاران حمزه و مصطفی به ۱۰۹ نفر افزایش یافت.

 

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.