Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51611
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 ژانویه 2024 - 19:00 |

واکنش جبهه مقاومت به انفجار غرب کابل؛ طالبان مسوول اصلی چنین حملات وحشیانه اند

واکنش جبهه مقاومت به انفجار غرب کابل؛ طالبان مسوول اصلی چنین حملات وحشیانه اند

جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان به عنوان بنیانگذاران حملات انفجاری بر مردم افغانستان، مسوول اصلی حمله انفجاری شب گذشته غرب کابل‌اند.

این جبهه امروز یک‌شنبه ۱۷ جدی، ضمن تقبیح انفجار بر موتر کاستر حامل غیر نظامیان در غرب کابل، با نشر اعلامیه‌ای گفته که “از آن‌جایی که طالبان عاملان اصلی خشونت، کشتار و حملات انتحاری و تروریستی علیه مردم ما طى سه دهه گذشته بودند و می‌باشند، جبهه مقاومت ملی افغانستان این گروه را مسوول و عامل اصلی چنین حملات خونین و وحشیانه علیه مردم افغانستان می‌داند.”

بر بنیاد اعلامیه، با توجه به پیشینه‌ای خونبار این حملات که حیات جمعی جامعه شيعه و هزاره کشور را در تمام محلات و اماکن عمومی هدف حذف و کشتار گروهی قرار‌ داده ‌است، جبهه مقاومت ملی افغانستان باور دارد که عاملین این جنایت همزمان با دشمنی با یک گروه مذهبى و قومی مشخص، در پی کشاندن افغانستان به خشونت‌هایی خطرناک فرقه‌ای اند.

اعلامیه افزوده که دشمنان مردم افغانستان با انجام چنین حملات، از یک سو، هم زیستی و اخوت اسلامی مثال زدنی در این خطه را برهم بزنند و از سوی دیگر کشور عزیز ما را وارد پهلوهاى تازه از خشونت و بحران می‌سازند.

این جبهه از مردم افغانستان خواسته که هوشیارانه متوجه اهداف شوم و پنهان در پس این جنایات باشند.

جبهه مقاومت همچنین از نهادهای معتبر و مسوول حقوق بشری نیز خواسته که براى شناسایی و به عدالت کشاندن عاملین این جنایات و‌توقف این حملات هرچه زودتر اقدامات عملی را روی دست گیرند.

این در حالی است که شب گذشته یک موتر کاستر حامل غیر نظامیان در ایستگاه قلعه ناظر دشت برچی هدف حمله انفجاری قرار گرفت که در نتیجه حدود ۲۰ تن از سرنشینان آن، شهید و زخمی شدند.

مسوولیت این رویداد را داعش بر عهده گرفته‌است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.