Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ جوزا , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51589
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 ژانویه 2024 - 0:38 |

افغانستان| سومین همایش ادبی «نگین سلیمانی» در مزارشریف برگزار شد

افغانستان| سومین همایش ادبی «نگین سلیمانی» در مزارشریف برگزار شد

به گزارش آژانس خبری پامیر، «سید سکندر حسینی» مسئول کتابخانه فردوسی شهر مزارشریف و از شاعران افغانستان درباره سومین همایش ادبی «نگین سلیمانی» گفت: این همایش از سه سال به اینطرف در ولایت‌های کابل، هرات و بلخ در سالروز شهادت سردار سلیمانی توسط شاعران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، دانشجویان و اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: سالگرد شهادت سردار سلیمانی مورد استقبال گسترده مردم افغانستان قرار می‌گیرد و روز شهادت این مرد بزرگ را یک مناسبت معنوی قلمداد می‌کنند چون این شهید یک شخصیت فرا زمانی و مکانی دارد و ایشان به جغرافیای خاصی محدود نمی‌شود.

حسینی تصریح کرد شهید سلیمانی در جغرافیای مقاومت نقش بسیار بارزی داشت و همگان ایشان را به عنوان یک شخصیت جهانی می‌شناختند. همچنین عملکرد و اقدامات این فرمانده بزرگ جهان اسلام در مبارزه با داعش و ریشه کن کردن آن بسیار موثر و قابل توجه است.

مسئول کتابخانه فردوسی شهر مزارشریف ادامه داد این شهید بزرگ برای مسلمانان جهان و در کل جامعه بشری خدمات شایسته انجام داده است و مردم افغانستان ایشان را دوست دارند.

به گزارش آوا، وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن محکومیت حمله تروریستی کرمان و ابراز همدردی و تسلیت به مردم ایران گفت در این اواخر جریان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، سعی می‌کنند تا بین دو ملت اختلاف افکنی کنند اما این دسیسه‌هاکار ساز نیست و باید با ورود به میدان روشنگری شود.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.