Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 55790
  پرینتخانه » اخبار جهان, اقتصادی تاریخ انتشار : 29 مارس 2024 - 14:44 |

افزایش قیمت مواد غذایی در پاکستان

افزایش قیمت مواد غذایی در پاکستان

شماری از شهروندان پاکستان از افزایش مشکلات اقتصادی در کشور شان شکایت می‌کنند و می‌گویند که توان تهیه موادخوراکی را در ماه رمضان ندارند.

آنان می‌افزایند که بهای موادخوراکی در کشور شان در جریان ماه رمضان دو تا سه برابر افزایش یافته است.

زیشان علی شهروند پاکستان گفت: «چهار سال است که بی‌کار بودم و نمی‌توانم غذای افطاری و سحری خود را تامین کنم. هر روز به اینجا می‌آیم تا اینجا افطار کنم. از روز نخست ماه رمضان برای افطار و سحری به اینجا سر می‌زنم زیرا توان خرید و تهیه آن را در خانه ندارم.»

با این حال، یک نهاد خیریه در شهر کراچی، روزانه برای ۲ هزار و ۵۰۰ الی سه هزار روزه‌دار افطاری تهیه می‌کند.

روزه‌داران در این شهر می‌توانند به این محل بیایند و در افطار و سحری غذا دریافت کنند.

ظفر عباس امدادرسان گفت: «روزانه حدود ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تن در اینجا افطار می‌کنند. ما در ۱۵ سال گذشته این کار را انجام داده ایم. ما اینجا ماهیتابه‌هایی داریم که در آن پکوره، سمبوسه و جلبی می‌پزیم. جدا از این، برای افطار میوه داریم. ما در اینجا آشپزخانه خود را داریم که در آن روزانه در بیش از ۱۲ دیگ غذا می‌پزیم. خوبی این است که بسیاری از اهدا کنندگان هنگام افطار، دیگ پر از غذا را به اینجا می‌آورند و دیگران نیز میوه می‌آورند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همه را در اینجا غذا بدهیم.»

فرقان‌الدین شهروند پاکستان گفت: «وقتی ناوقت محل کارم را ترک می‌کنم، برای افطار به اینجا سر می‌زنم. کسانی که این افطار را می‌دهند، کارهای خیرخواهانه انجام می‌دهند. این یک تسکین بزرگ برای کسانی است که نمی‌توانند به موقع به خانه برسند.»

مشکلات اقتصادی در میان شهروندان پاکستان در حالی افزایش یافته که حکومت تازه در این کشور با نخست‌وزیری شهباز شریف شکل گرفته است.

در سوی دیگر، مقام‌های حکومت تازه در پاکستان تعهد سپرده‌اند که اوضاع اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این کشور را به نفع شهروندان این کشور مهار خواهند کرد.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.