Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 55738
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 مارس 2024 - 2:38 |

بیش از دوازده هزار نفر در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ بازداشت شده‌اند

بیش از دوازده هزار نفر در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ بازداشت شده‌اند

وزارت داخله روز پنج‌شنبه آمار داده است که بیش از ۱۲هزار نفر را در پیوند جرم‌های جنایی در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ بازداشت کرده‌اند.

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله گفته است که این افراد در نزدیک به ۹هزار رویداد گوناگون جنایی در سراسر کشور دست داشتند.

آقای قانع به خبرنگاران گفت: «( پولیس از این قضایای جنایی به تعداد ۱۲۵۴۰ تن را بازداشت کرده و به تعداد ۷۳۳ تن از مظنونین تحت پیگرد پولیس قرار دارند.»

سخنگوی وزارت داخله افزوده است که بیش از ۱۷۰ آدم‌ربا و ۸۰۰ تن دیگر نیز به جرم فساد در این مدت بازداشت شده‌اند. بیش از ۲۰ آدم‌ربا هم در در جریان عملیات‌ها کشته و یا زخمی شده‌اند.

به گفته‌ او، در این عملیات‌ها هجده نفر که ربوده شده بودند، از بند آدم‌ربایان آزاد شده‌اند.

عبدالمتین قانع افزود: «در نتیجه عملیات‌های پولیس بالای اختطافچیان، به تعداد ۲۱ اختطافچی کشته شده و سه تن دیگر زخمی شده. باید گفت که در شش ماه اخیر تعداد ۱۹ مورد قضایای اختطاف به ثبت رسیده است که موارد اختطاف نظر به ارزیابی‌ها نسبت به گذشته کاهش را نشان می‌دهد.»

سخن‌گوی وزارت داخله هم‌چنان آمار داده است که ۱۹هزار نیروی امنیتی پس از آموزش‌های مسلکی در شش ماه پسین سند فراغت به دست آورده‌اند و نزدیک به ۳۰هزار تن دیگر سرگرم آموزش در نهادهای مختلف مربوط به وزارت داخله هستند. افزون بر آن، بیش از ۱۷۰ زن نیز از برنامه ارتقای ظرفیت سند فراغت به دست آوردند.

او در این باره اضافه کرد: «به تعداد ۱۶۷۱ تن از منسوبین پولیس که ۱۷۱ تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند پس از فراگیری برنامه‌های مختلف ظرفیت‌سازی از قمندانی رهبری تحصیلات عالی پولیس فارغ گردیدند.»

وزارت داخله درباره گردآوری عواید آمار داده است که در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳میلیارد افغانی از بخش‌های خدمات ترافیک، پاسپورت، تصدی ملی محافظت عامه و سایر بخش‌ها گردآوری شده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.