Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 55589
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 مارس 2024 - 2:53 |

نمایندگان اتحادیه اروپا قطع‌نامه آتش بس در غزه باید فورا اجرا شود

نمایندگان اتحادیه اروپا قطع‌نامه آتش بس در غزه باید فورا اجرا شود

نمایندگان بلند‌پایه اتحادیه اروپا ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت در مورد “آتش‌بس فوری” در نوار غزه، خواستار اجرای آن شدند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، اورزولا فون‌ در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در پستی در X نوشت که “این برای حفاظت از تمامی غیرنظامیان از اهمیت اساسی برخوردار است”.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز موضع‌گیری‌ها و اظهارات مشابهی کردند.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه ۲۵ مارچ (۶ حمل) برای نخستین‌بار با صدور قطعنامه‌ای، خواستار آتش‌بس فوری در باریکه غزه تا پایان ماه رمضان و آزادی بدون قید و شرط همه اسرا شد و همچنین بر لزوم افزایش کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان و حفاظت از جان آنها تاکید کرد.

این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ابتدای این نشست، ابتدا به یاد جانباختگان حادثه تروریستی تالار کروکوس در مسکو یک دقیقه سکوت کردند و سپس سفیر موزامبیک در سازمان ملل به نمایندگی از سایر کشورها پیش نویس قطعنامه آتش بس در غزه را ارائه کرد.

امریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.