Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 54748
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 مارس 2024 - 15:46 |

کمیسیون تدارکات ملی: ۱۴۲ پروژه نیمه‌کاره وجود دارد

کمیسیون تدارکات ملی: ۱۴۲ پروژه نیمه‌کاره وجود دارد

کمیسیون تدارکات ملی می‌گوید که ۱۴۲ پروژه‌های گوناگون و نیمه‌کاره را به ارزش چهل میلیارد افغانی تایید کرده است.

بر بنیاد خبرنامه، این کمیسیون در اجرای پروژه‌های تایید شده به تولیدات داخلی اولویت خواهد داد و با عملی شدن این پروژه‌ها برای هزاران نفر زمینه‌های کاری نیز ایجاد می‌شود.

در خبرنامه‌ای این کمیسیون آمده که این پروژه‌ها در بخش‌های حمل‌ونقل، انرژی، بهداشت، زیربنا، مخابرات، کشاورزی و انکشاف دهات اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «این پروژ‌های حیاتی در بخش‌های برق، صحت، بازسازی زیربنایی، زراعت، احداث سرک‌ها و هم‌چنان به استخراج ارتباط می‌گیرند ان‌شاءالله که به‌زودی آغاز خواهد شد. منتظر حکم تدارکات بودند، این قسم منظور شد ان‌شاءالله که عملن کار آن آغاز خواهد شد.»

وزارت اقتصاد می‌گوید که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی به هدف رسیدن به خود بسندگی کار روی بسیاری از پروژه‌های زیربنایی را از بودجه داخلی آغاز کرده‌اند.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: «پس از روی کار آمدند امارت اسلامی پروژ‌های بزرگ زیربنایی و زیرساختی تصویب و عملی شده، هدف اساسی رسیدن کشور به خودکفایی است. این پروژ‌ها عمدتا با بودیجه ملی به مرحله اجرا گذاشته شده.»

برخی از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که برای آغاز کار پروژه‌های بزرگ اقتصادی نیاز است تا امارت اسلامی با کشورهای منطقه و جهان تعامل مثبت داشته باشد.

سید مسعود آگاه مسایل اقتصادی گفت: «به منظور حرکت دادن پروژ‌های انکشافی و حتی پروژه‌های نیمه تمامی که به سرمایه هنگفت نیاز دارد، عمدتا تعاملات سیاسی و چه در منطقه و جهان فوق‌العاده است.»

پیش از این، وزارت اقتصاد آمار داده که تنها در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۷۹ پروژه به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد افغانی از عواید داخلی تکمیل شده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.