Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 54714
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 مارس 2024 - 1:33 |

گسترش همکاری‌ افغانستان و ایران در عرصه کشاورزی

گسترش همکاری‌ افغانستان و ایران در عرصه کشاورزی

به گزارش آژانس خبری پامیر صدراعظم عثمانی معاون وزارت کشاورزی، آبیاری و دامپروری حکومت طالبان با «غلام رضا نجاری» مسئول بخش اقتصادی سفارت ایران در کابل دیدار کرد.

عثمانی در این دیدار درباره استفاده از تجربیات ایران در بخش کشاورزی گفت: «جمهوری اسلامی ایران متخصصین زیاد و تجارب فراوان در بخش کشاورزی دارد، کشورهای متضرر ناشی از تولید و کشت خشخاش در افغانستان با کشاورزان همکاری کنند و کشت جایگزین را ترویج دهند».

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت کشاورزی افغانستان، نجاری در این دیدار با تأکید بر همکاری دوجانبه خاطرنشان کرد: ایران اولین کشوری بود که از منع کشت خشخاش در افغانستان استقبال کرد و به همکاری در این زمینه ادامه خواهد داد.

اطلاعیه افزود این دیدار به منظور ایجاد هماهنگی جهت سفر هیئتی از ایران به سرپرستی «کاظم خاوازی» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به افغانستان انجام شد.

گفتنی است که صبح امروز هیئت مذکور وارد کابل شده است و هدف این سفر پیگیری مصوبات ششمین کمیسیون مشترک ایران و افغانستان در حوزه های کشاورزی و تجارت عنوان شده است.

لازم به ذکر است که در آخرین نشست مسئولان ایران و افغانستان پنج سند همکاری اقتصادی با عناوین «سند یادداشت تفاهم اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، صورت‌جلسه نشست کمیته مشترک همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای، سند یادداشت تفاهم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری ایران و طرف افغان، سند همکاری میان ذوب‌آهن اصفهان و طرف افغان و سند همکاری مناطق آزاد» میان دو کشور امضا شد.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.