Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 57099
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 24 آوریل 2024 - 23:31 |

تصویب بسته کمکی برای سه کشور ازسوی مجلس سنای امریکا

تصویب بسته کمکی برای سه کشور ازسوی مجلس سنای امریکا

مجلس سنای امریکا بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری این کشور به اوکراین، اسراییل و تایوان را تصویب کرده است.

این لایحه با ۷۹ رای موافق و ۱۸ رای مخالف از سوی سناتوران به تصویب رسید.

بیش از ۶۰ میلیارد دالر این بسته به اوکراین، ۲۶ میلیارد دالر به اسراییل و بیش از ۸ میلیارد دالر برای تایوان اختصاص داده شده است.

چاک شومر رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنای امریکا در این باره گفته است: «آقای رییس‌جمهور! امروز مجلس سنا پیام واحدی را به کُل جهان می‌فرستد. امریکا همیشه در زمان نیاز از دموکراسی دفاع خواهد کرد. ما به متحدان خود می‌گوییم که ما در کنار شما خواهیم بود. ما به دشمنان‌مان می‌گوییم که با ما درگیر نشوند. ما به جهان می‌گوییم، ما هر کاری که بتوانیم برای دفاع از دموکراسی و شیوه زندگی خود انجام خواهیم داد.»

میچ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای امریکا هم گفته است: «زمانی که پوتین جنگ خود را در برابر اوکراین تشدید کرد، من به همکاران‌مان گفتم که متحدان و دشمنان به‌طور یکسان به واکنش امریکا بسیار توجه خواهند کرد. هنگامی که هراس‌افگنان تحت پشتیبانی ایران در هفتم ماه اکتوبر به کشور یهودی حمله کردند تا اسراییلی‌های بی گناه را قتل عام کنند، من هشدار دادم که جهان به دقت مراقب نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد رهبری امریکا واقعا در حال ضعیف شدن است.»

تصویب این لایحه با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان روبه‌رو شده است.

تامی توبرویل سناتور جمهوری‌خواه گفته است: «کاری که ما انجام می‌دهیم سیلی به صورت امریکایی‌هایی است که آنان ما را برای نمایندگی به این‌جا فرستادند. به‌جای بحث در مورد قوانین بستن مرزها و اصلاح اقتصاد، قرار است میلیاردها دالر را به یکی از فاسدترین کشورهای جهان بفرستیم. مدتی است که جنگ در اوکراین در یک بن بست است. ریختن پول بیشتر به خزانه اوکراین تنها درگیری را طولانی می‌کند و منجر به تلفات بیشتر می‌شود.»

قرار است جوبایدن رییس‌جمهور امریکا این لایحه را امروز امضا کند.

 

آژانس خبری پامیر – اموربین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.