Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 57062
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 24 آوریل 2024 - 1:39 |

تقدیر مقامات چین از تلاش‌های امارت اسلامی

تقدیر مقامات چین از تلاش‌های امارت اسلامی

به گزارش آژانس خبری پامیر، بلال کریمی سفیر افغانستان در چین با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت کنونی این کشور گفت دیپلمات‌ها با مقامات چینی روابط خوبی دارند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، کریمی در این دیدار در رابطه با دستاوردهای سفارت افغانستان در چین نیز توضیح داد  و گفت مقامات چین، تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت‌های اقتصادی را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

سفیر حکومت افغانستان در چین تصریح کرد: تأمین امنیت، شفافیت و ثبات از جمله عواملی است که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.

وی خاطرنشان کرد شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

دو طرف در ادامه با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات افغانستان با این کشور را مهم دانستند و پیرامون بهبود تجارت و افزایش تسهیلات برای تاجران دو کشور گفتگو کردند.

وزارت خارجه حکومت طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بهمن ماه سال گذشته در مراسمی رسمی استوارنامه «بلال کریمی» را به‌عنوان سفیر و نماینده ویژه حکومت طالبان در پکن پذیرفت.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.