Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57436
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 می 2024 - 1:11 |

مولوی عبدالکبیر:طالبان خواهان ثبات در منطقه و جهان است

مولوی عبدالکبیر:طالبان خواهان ثبات در منطقه و جهان است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا روز سه‌شنبه در نشستی که به مناسبت فراغت برخی دانش‌جویان دانش‌گاه پولی تخنیک کابل برگزار شده بود، گفته که حکومت سرپرست خواهان ثبات در منطقه و جهان است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا افزوده که فرمایش‌ها و فشارهای کشورهای جهان پذیرفتنی نیست.

این مقام بلندپایه امارت اسلامی بار دیگر تاکید ورزیده که به هیچ‌کس اجازه داده نمی‌شود خاک افغانستان را ضد کشورهای دیگر کار گیرد.

مولوی عبدالکبیر در این مراسم افزود: «امارت اسلامی طرف‌دار امن و ثبات در منطقه و جهان است و ما اجازه سوءاستفاده از خاک ما را به کسی نمی‌دهیم. امارت اسلامی به فرمایش و فشارهای کسی تسلیم نمی‌شود، بلکه بر بلند بردن ظرفیت کادرهای علمی و مسلکی ارزش می‌دهد و نهادهای علمی و استادان باید در چارچوب ارزش‌های اسلامی و ملی به فرزندان کشور آموزش‌ بدهند.»

محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است که ملوک‌الطوایفی در کشور به پایان رسیده و اکنون یک نظام اسلامی حاکم است. این سرپرست‌وزیر تاکید کرد که امارت اسلامی مخالف آموزش عصری نیست.

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر افزود: «اکنون در کشور ملوک الطوایفی، گروه بندی، قوم پرستی و جناح‌گرایی به پایان رسیده و همه یک افغان و یک ملت هستند.»

ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی که یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود، گفته است که جامعه به کادرهای خوب در علوم عصری و دینی نیازمند است و امارت اسلامی نیز در این عرصه توجه دارد.

آقای ندیم گفت: «برای آبادی و پیشرفت کشور این جامعه نیاز دارد تا مولوی، حافظ، مفتی، داکتر، انجنیر، قاضی و امام جماعت داشته باشد که بدون آن‌ها نمی‌توانیم خودکفا باشیم.»

لطف‌الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی در این مراسم افزود: «به شما وعده می‌دهم که از همه امکانات برای بلند بردن ظرفیت‌های علمی در دانش‌گاه‌ها استفاده می‌کنیم.»

بر بنیاد اطلاعات دانش‌گاه پولی تخنیک کابل، ۵۵۰ مهندس از ۱۷ رشته مختلف این دانش‌گاه فارغ شده‌اند. فارغان از حکومت سرپرست خواسته‌اند که برای آنان زمینه کار در کشور فراهم کند تا بتوانند به کشور و مردم خدمت کنند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.