Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 27609
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 اکتبر 2020 - 19:00 |

استقبال کابل از فتوای عالمان دینی بنگله‌دیش علیه جنگ طالبان

استقبال کابل از فتوای عالمان دینی بنگله‌دیش علیه جنگ طالبان

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست‌ جمهوری در این زمینه در توییتی نوشت که «اکثریت علمای جهان اسلام و افغانستان، سال‌هاست که جنگ جاری طالبان را برخلاف نصوص شرعی دانسته وبه پایان دادن آن تاکید دارند».

عالمان و مفتی‌های بنگله‌دیش در نشستی زیر عنوان «دعوت به‌سوی صلح در افغانستان»، جنگ جاری در افغانستان را حرام خوانده‌اند.

در نشست عالمان دینی بنگلادیش که روز یک‌شنبه، ۴ عقرب در شهر داکه؛ پایتخت این کشور برگزار شد، از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته شد که به صدای اکثریت مطلق مردم لبیک گفته و آتش‌بس فوری و دایمی اعلام کنند.

آنان از گفتگوهای جاری صلح در قطر حمایت کرده و از طرف‌های درگیر همچنین خواسته‌اند که برای پایان‌دادن به خشونت‌ها و اعتمادسازی میان دوطرف به‌خاطر کامیابی مذاکرات جاری صلح صادقانه تلاش کنند.

شماری از عالمان دینی در کابل نیز دیروز در نشستی، جنگ جاری را حرام خواندند و از طرف‌های درگیر خواستند که به «حرمت قرآن و سنت» جنگ را خاتمه دهند.

این در حالی است بیش از ۴۰ روز از افتتاح رسمی مذاکرات صلح در دوحه، پایتخت قطر می‌گذرد؛ اما هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ دولت افغانستان و گروه طالبان هنوز نتوانسته‌اند روی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند.

همزمان خشونت‌های طالبان در افغانستان نیز به صورت کم‌سابقه‌ای افزایش یافته و علیرغم درخواست‌های مکرر مراجع ملی و بین‌المللی برای کاهش خشونت و استقرار آتش‌بس، طالبان تاکنون به این خواسته‌ها تمکین نکرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.