Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 23853
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2020 - 20:21 |

نرگس نهان سرپرست پیشین وزارت معدن افغانستان به دادستانی معرفی شد

نرگس نهان سرپرست پیشین وزارت معدن افغانستان به دادستانی معرفی شد

نرگس نهان سرپرست پیشین و غزال حبیب‌یار صافی، معاون مالی و اداری پیشین و شمار دیگری از کارمندان وزارت معدن افغانستان به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

وزارت معدن و پترولیم افغانستان دلیل معرفی خانم نهان و شماری دیگر از مسئولان پیشین این وزارتخانه را اتهاماتی چون “اغفال شورای عالی اقتصادی، سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌ای و فساد اداری” عنوان کرده است.

یکی از دلایل اتهام به خانم نهان جنجال قرارداد معدن نمک غوریان، در هرات است که دو سال پیش با یک شرکت خصوصی افغان بسته شده و دو ماه بعد از آن دولت افغانستان به دلیل احتمال موجودیت لیتیوم در آن معدن، قرارداد را لغو کرد.

خانم نهان در توییتر به این خبر واکنش نشان داد و در توضیحی مفصل نوشت اطلاعاتی که به دادستانی در مورد قرارداد معدن نمک غوریان هرات داده شده، اشتباه است و او پاسخگو خواهد بود.

خانم نهان همچنین نوشته است که داوطلبی برای قرارداد غوریان، قبل از انتصاب او به عنوان وزیر انجام شده بود، و قرارداد بعد از منظوری شورای عالی اقتصاد، امضا شد.

جلسات شورای عالی اقتصاد تحت نظر رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

نرگس نهان در سال‌های گذشته از چهره‌های نزدیک و قابل اعتماد محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به شمار می‌رفت. او حدود دو سال پیش از سرپرستی وزارت معدن کنار گذاشته شد.

هفته گذشته، فیروزالدین فیروز، وزیر پیشین وزارت صحت افغانستان و شمار دیگر از این وزارتخانه به اتهام “سو استفاده از بودجه مبارزه با کرونا” نیز به دادستانی معرفی شدند.

این در حالی است که پرونده شمار دیگر از متهمان از سوی دادستانی جدی گرفته نمی‌شود. حدود دو ماه پیش محمود کرزی، برادر حامد کرزی، و یکی از متهمان اصلی در پرونده کابل بانک، از سوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به عنوان سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن منسوب شد.

تا سه ماه دیگر نشست بین‌المللی برای تجدید کمک‌ها به افغانستان در شهر ژنو برگزار خواهد شد. دولت افغانستان نیاز دارد برای جلب و بدست آوردن تعهدات بیشتر تمویل‌کنندگان برای ۴ سال آینده، تعهد و دستاورد در امور مبارزه با فساد نشان دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.