Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 26150
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 01 اکتبر 2020 - 19:10 |

امریکا ۱۰۰ پایه دستگاه تنفس مصنوعی را به افغانستان کمک کرد

امریکا ۱۰۰ پایه دستگاه تنفس مصنوعی را به افغانستان کمک کرد

به گزارش خبرگزاری پامیر، وزارت صحت عامه از کمک ۱۰۰ پایه دستگاه تنفس مصنوعی یا «ونتیلاتور» توسط ایالات متحده امریکا خبر می‌دهد.

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه، روز پنج‌شنبه، دهم میزان در یک کنفرانس خبری از کمک‌های ایالات متحده قدردانی کرد و این دستگاه‌ها را از ضروریات مهم در بخش تداوی بیماران کووید-۱۹ عنوان کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه تاکید دارد که ایالات متحده امریکا یکی از همکاران مهم سکتور صحت افغانستان در افغانستان است. به گفته او، این کشور طی ۲۰ سال گذشته بخش صحت افغانستان را از طریق پروژه‌های گوناگون کمک کرده است.

سرپرست وزارت صحت می‌گوید که این کشور در کنار کمک ۱۰۰ پایه دستگاه تنفس مصنوعی، شماری از کارمندان صحی را در رابطه به چگونه‌گی استفاده و نگهداری از این دستگاه‌ها آموزش خواهد داد.

از جانب دیگر وی از احتمال موج دوم ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت که این وزارت برای جلوگیری از موج دوم این ویروس تدابیری جدی‌ را در مراکز صحی اتخاذ کرده است.

درهمین حال، روس ویلسن، سفیر ایالات متحده امریکا هدف از این کمک‌ را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان یاد کرد. او گفت که این دستگاه‌ها با پیشنهاد دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، به مردم افغانستان فرستاده شده است.

آقای ویلسن تصریح کرد که دستگاه‌های تنفس مصنوعی باید به شفاخانه‌های ولایتی که بیش‌تر از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، توزیع شود.

با این همه سفیر امریکا در کابل بر ادامه کمک‌های امریکا در افغانستان خبر داده و تأکید کرده است که این کشور متعهد است تا سکتور صحی افغانستان را در بخش افزایش تشخیص، کنترل و تداوی بیماران کووید-۱۹ کمک کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.