Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 27230
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2020 - 19:08 |
حکمتیار در اسلام‌آباد:

پاکستان حامی صلح و حکومت افغانستان خواهان ادامه جنگ است

پاکستان حامی صلح و حکومت افغانستان خواهان ادامه جنگ است

گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی که به اسلام‌آباد سفر کرده می‌گوید که پاکستان متعهد به حمایت از روند صلح است. او همزمان گفته‌است که حکومت افغانستان خواهان ادامه جنگ است و طرفدار صلح نیست.

آقای حکمتیار این سخنان را امروز سه‌شنبه، ۲۹ میزان در یک نشست خبری در اسلام‌آباد بیان کرد و افزود که صلح خواست تمام مردم است و «پاکستان نقش مهم در زمینه‌سازی توافقنامه امریکا با طالبان داشته و به پیشتبانی خود از این روند متعهد است».

او در عین حال حکومت افغانستان را به پشتیبانی از جنگ متهم کرد و گفت: «حکومت کابل ادامه جنگ را می‌خواهد و طرفدار صلح نیست.»

گلبدین حکمتیار همچنین هند را به اخلال‌گری در روند صلح متهم کرد. او گفت که امیدوار است که هند مانند پاکستان در پالیسی خود بر حمایت از روند صلح افعانستان همکاری کند و به تلاش‌های مخربانه خود پایان دهد.

او در این نشست مذاکرات جاری در دوحه را نیز مذاکره «تنها میان بین یک تیم ارگ و طالبان» خواند و گفت که در این گفتگوها تمامی افغان‌ها و شمار زیادی از احزاب سیاسی شامل نیستند.

حکمتیار تاکید کرد که نیاز است تا یک اجماع به میان آید و بعد از آن با نظر واحد وارد مذاکرات آغاز شود.

او در این نشست خبری به خروج امریکا نیز اشاره کرد و گفت که تا زمانی که تمامی خارجی‌ها بیرون نشوند صلح در افعانستان تأمین نمی‌شود. به باور او، «امریکا در افعانستان شکست خورده و به جز از بیرون شدن دیگر چاره‌ای ندارد».

آقای حکمتیار روز گذشته به پاکستان سفر کرد. او گفت که به دعوت اسلام‌آباد به این کشور سفر می‌کند و درباره صلح با مقامات پاکستانی گفتگو خواهد کرد.

او تا کنون با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و رییس و اعضای مجلس پاکستان دیدار و گفتگو کرده‌است. او در دیدارش با شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان، این کشور را «خانه دوم» خود خوانده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.