Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 28527
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2020 - 11:31 |

طراح حمله به دانشگاه کابل تا صنف سوم شرعیات درس خوانده بود

طراح حمله به دانشگاه کابل تا صنف سوم شرعیات درس خوانده بود

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که هسته‌ی طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شده است. فرد بازداشت شده عادل فرزند محمدعارف از ولایت پنجشیر است و تا صنف سوم دانشکده شرعیات درس خوانده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، آقای صالح صبح امروز (شنبه، ۲۴ عقرب) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که فرد بازداشت شده در دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه کابل تا صنف سوم خوانده و پس از آن توسط ثناوالله، عضو سابقه‌دار شبکه حقانی جذب شده است.

درحالی که گروه داعش رسما مسئولیت حمله به دانشگاه کابل را بر عهده گرفت، اما صالح تأکید کرده است که داعش تنها یک اسم است و کسانی که این حمله را انجام داده‌اند چندهویتی (حزب التحریر – طالب – داعش) هستند و در زمان‌های مختلف از عنوان و لقب خاص کار می‌گیرند.

طبق گفته‌های امرالله صالح، فرد بازداشت شده گفته است که برایش گفته شده بود که «کاری شود که این حکومت زیر فشار قرار بگیرد. بدنام شود و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند. گفته شد که این کارها با انجام عملیات بالای اهداف نظامی امکان‌پذیر نیست».

فرد بازداشت شده همچنان گفته است که اسلحه را از شبکه حقانی از ولایت خوست به‌دست آورده بود و هدایت حمله به دانشگاه کابل نیز از سوی ثناوالله داده شده بود.

حمله به دانشگاه کابل در تاریخ دوازدهم عقرب انجام شد. در این حمله ۲۲ نفر که بیشترشان دانشجویان بودند، کشته و حدود ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

امرالله صالح پیشتر طالبان را مسئول این حمله دانسته بود. طالبان اما به تکرار این ادعای صالح را رد کرده و گفتند که حمله به دانشگاه کابل کار این گروه نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.