Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 29647
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 می 2021 - 14:49 |

سرمایه‌گذاران چینی برای تولید برق از زغال سنگ افغانستان ۴۰۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری می‌کنند

سرمایه‌گذاران چینی برای تولید برق از زغال سنگ افغانستان ۴۰۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری می‌کنند

شماری از سرمایه‌گذاران چینی در سفرشان به کابل، اعلام کرده که در زمینه تولید برق از زغال سنگ در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده که این سرمایه‌گذاران چینی روز شنبه(۸ جوزا) با محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور دیدار کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران چینی در دیدار با رییس‌جمهور ابراز کردند که می‌خواهند با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دالر، ۳۰۰ میگاوات برق را از زغال سنگ تولید کنند.

رییس‌جمهورغنی در خصوص منابع طبیعی افغانستان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عرصه انرژی برق به سرمایه‌گذاران چینی معلومات داده است.

بر اساس اظهارات ارگ ریاست‌جمهوری، آقای غنی به واحد تسهیل سرمایه‌گذاری دستور داده تا بررسی‌های لازم را با همکاری بانک مرکزی و شرکت ملی برق(برشنا) به‌منظور سرمایه‌گذاران این گروه چینی انجام داده و با ریاست‌جمهوری شریک سازند.

با این همه، از یک‌سو چین هم‌اکنون در بخش‌های معدن و استخراج نفت در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده است و از سوی دیگر، دولت افغانستان استخراج یکی از بزرگ‌ترین معدن‌های مس این کشور را به‌نام«مس عینک» به سرمایه‌گذاران چینی واگذار کرده است.

براساس گزارش‌ها، اختلافاتی میان دولت افغانستان و چین در خصوص استخراج مس عینک وجود دارد و با وجود آن هم، استخراج این معدن به‌دلیل ناامنی‌ها پیشرفت‌های لازم را نداشته است.

گفتنی است، افغانستان درحال حاضر به شدت به برق وارداتی متکی است؛ برق وارداتی نیز به دلیل عبور پایه‌هااز مناطق ناامن همواره توسط گروه‌های مخالف مسلح یا افراد خرابکار تخریب می‌شود که این چالش، مردم افغانستان را در زمینه دست‌رسی به انرژی برق با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.