Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 29683
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2021 - 9:31 |

چین در راستای مبارزه با سازمان‌های افراطی در منطقه با دولت افغانستان همکاری می‌کند

چین در راستای مبارزه با سازمان‌های افراطی در منطقه با دولت افغانستان همکاری می‌کند

وانگ یو، سفیر جمهوری خلق چین در کابل از تداوم همکاری‌های کشورش به افغانستان در زمینه‌های مبارزه با تروریزم و سازمان‌های افراطی در منطقه همکاری می‌کند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته که میرویس ناب معین سیاسی این وزارت با وانگ یو سفیر چین در کابل پس از ظهر روز یک‌شنبه(۹ جوزا) دیدار کرده است.

بر اساس خبرنامه وزارت خارجه، در این دیدار، آقای ناب پیرامون آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و روند صلح در افغانستان صحبت کرده و حمایت چین از دولت و مردم این کشور را مهم خواند.

در اعلامیه آمده که میروس ناب، تقویت و گسترش همکاری‌ها میان کابل- بیجینگ را به نفع صلح و ثبات منطقه و مردمان دو کشور دانسته است.

در اعلامیه این وزارت آمده که آقای وانگ یو، پیرامون همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی چین به افغانستان معلومات داده و در این دیدار از تداوم همکاری‌های کشورش به افغانستان در راستای مبارزه با کوید۱۹، حمایت از نیروهای امنیتی افغان، مبارزه با تروریزم و سازمان‌های افراطی در منطقه اطمینان داده است.

با این همه، چین یکی از کشورهای دخیل در روند صلح افغانستان شمرده می‌شود؛ در شرایطی‌که روند خروج نیروهای خارجی از این رسما آغاز شده، دولت بیجینگ به‌دنبال ارتقای روابط دوجانبه در سطح استراتژیک با کابل است.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.