Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 29063
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 04 می 2021 - 11:34 |

غنی: بودجۀ اداره‌های که مصرف نمی‌شود به اداره‌های دیگر منتقل خواهد شد

غنی: بودجۀ اداره‌های که مصرف نمی‌شود به اداره‌های دیگر منتقل خواهد شد

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان برخی از اداره‌های دولتی را به باد انتقاد گرفته می‌گوید پنج اداره میلیارد‌ها دالر را بند انداخته اند.

آقای غنی امروز(سه‌شنبه، چهاردهم ثور) در مراسم گرامی‌داشت از هفتۀ معارف درکابل می‌گوید ادارۀ دولتی در مصرف بودجه ضعیف عمل کرده اند.

آقای غنی که از این اداره‌ها نام نمی‌گیرد، می‌افزاید که این اداره‌های دولتی میلیون‌ها دالر را مصرف نتوانسته، بند انداخته اند.

او از این میان، یاد آور می‌شود که دو ادارۀ دولتی بالغ بر ۱٫۶ میلیارد دالر امریکایی بند انداخته و مصرف نمی‌توانند. رییس جمهور عدم مصرف بودجه را در اداره‌های دولتی قابل قبول ندانسته می‌گوید بودجۀ اداره‌های که مصرف نمی‌شود به نهادهای دیگر منتقل خواهد شد.

رییس جمهور خاطر نشان می‌سازد که در حال حاضر فصل تازۀ همکاری منطقه‌یی میان افغانستان وکشورهای منطقه به میان آمده و زمان که پول موجود باشد نباید در مصرف آن تعلل صورت گیرد.

به بیان او کشورهای منطقه که درگذشته افغانستان را تنها، منبع خطر می‌دیدند، دیدگاه شان را تغییر داده و به فرصت‌‌های مشترک اقتصادی درمنطقه نگاه می‌کنند. به بیان او آموزش منابع بشری به ویژۀ در بخش شناخت از کشورهای منطقه‌، اولویت کلیدی درنظام آموزش و پرورش کشور خواهد بود.

او دربخش دیگر از فعالیت‌های تخریب آمیز طالبان انتقاد کرده می‌گوید که تنها درجریان یک سال این گروه به ارزش یک میلیارد دالر بر زیربنای کشور زیان وارد کرده است.

این درحالی است که پیش از این نمایندگی‌های دیپلماتیک بیش از بیست کشور درافغانستان نیز از فعالیت‌های تخریب آمیز طالبان انتقاد کرده و از این گروه خواسته بودند که دست از تخریب زیربنا بردارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.