Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 29307
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 می 2021 - 12:09 |

گلوله باری در یک مکتب در روسیه؛ هفت شاگرد و یک معلم کشته شد

گلوله باری در یک مکتب در روسیه؛ هفت شاگرد و یک معلم کشته شد

گلوله باری یک مهاجم مسلح در یک مکتب در شهر کازان روسیه سبب مرگ هفت شاگرد و یک معلم این مکتب شد.

مقام‌های روسیه گفته اند که در اثر این گلوله باری که صبح سه شنبه (۲۱ ثور) به وقوع پیوست، کم از کم ۲۱ نفر دیگر، عمدتاً شاگردان، به دلیل جروحات در شفاخانه‌ها بستر شده اند. ادارۀ صحت تاتارستان گفته است که ۱۸ نفر از زخمی شدگان این رویداد کودکان اند که وضعیت صحی شش تن آنان وخیم می‌باشد.

رسانه‌های روسیه تصاویری را نشر کردند که شاگردان هراسان از ساختمان مکتب به بیرون فرار می‌کنند. در ویدیوهای دیگری که در رسانه‌های روسی نشر شد صدای رگبار گلوله از داخل ساختمان مکتب به گوش می‌رسد.

اندکی پس از این رویداد، پولیس ورود به محل را مسدود کرد و امبولانس‌ها برای انتقال آسیب‌دیدگان این رویداد در مقابل ساختمان مکتب صف کشیدند.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که در هنگام گلوله‌باری شماری از شاگردان قادر به فرار از مکتب شدند، اما برخی از آنان در داخل ساختمان گیر مانده بودند.

به گفتۀ مقام‌های روسی، مهاجم مسلح دستگیر شده است و تحقیقات جنایی در پیوند با این رویداد آغاز شده است. در پی این رویداد، تدابیر امنیتی اضافی در اطراف تمام مکاتب شهر کازان نافذ شد.

رستم مینیخانوف، والی جمهوری تاتارستان که کازان بخشی از آن است، به رسانه‌ها گفته است که چهار دانشجوی پسر و سه دختر که همه شاگردان صنف هشتم بودند و یک معلم این مکتب در اثر اصابت گلوله جان باخته اند.

هرچند انگیزۀ این رویداد تا کنون مشخص نشده است، مینیخانوف پس از دیدار از محل رویداد گفت: “تروریست دستگیر شده است. او ۱۹ سال عمر دارد و یک میل اسلحه به نام وی ثبت است…تحقیقات جریان دارد.”

برای یادبود از قربانیان این رویداد، روز چهارشنبه تمام مکاتب شهر کازان تعطیل بوده و عزاداری در آن شهر اعلام شد.

رسانه‌های روسیه گفته اند که مهاجم مسلح یکی از شاگردان پیشین این مکتب بوده است. به نقل از رسانه‌ها، مهاجم که در حساب تلگرام خود را “خداوند” نام نهاده است، صبح سه شنبه در یک پیام عهد کرده بود که “شمار زیاد زنده‌جان ها را” می‌کشد. پس از این حمله، این حساب از سوی تلگرام مسدود شد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و خانواده‌های قربانیان این رویداد به حکومت تاتارستان دستور داده است که هرگونه مساعدت لازم را با متضررین این حمله فراهم کند.

آقای پوتین به ویکتور زولوتوف، رییس گارد ملی روسیه دستور داده است تا شرایط ملکیت فردی نوعی از اسلحه را که در حملۀ روز سه شنبه به کار رفته است، بازنگری و سختگیرانه سازد.

در سال‌های اخیر، چندین رویداد گلوله باری در مکاتب در روسیه به وقوع پیوسته است که عامل اکثر آنان شاگردان بوده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.