Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30139
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2021 - 15:24 |

سازمان عفو بین‌الملل: بهای خشونت را غیرنظامیان افغان می‌پردازند

سازمان عفو بین‌الملل: بهای خشونت را غیرنظامیان افغان می‌پردازند

سازمان عفو بین‌المللی با ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در خشونت‌های افغانستان، می‌گوید که پس از اعلام خروج نیروهای خارجی، خشونت‌ها تشدید یافته و بهای آن را غیرنظامیان می‌پردازند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این سازمان در آخرین گزارش خود که روز چهارشنبه(۲۶ جوزا) منتشر شده، از افزایش حملات علیه غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد و از حکومت افغانستان خواست که عاملان این حملات وحشیانه را بازداشت و مورد پی‌گرد قرار دهد.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود آمار داده است که تنها در یک هفته‌ی اخیر در نتیجه‌ی خشونت‌های جاری، ۲۴ غیرنظامی جان باخته‌اند.

این سازمان با اشاره به حمله‌ی مسلحانه علیه واکسیناتوران درو لایت ننگرهار، تاکید کرده که در آن حمله پنج کارمند وزارت صحت جان باختند و چهار نفر دیگر زخمی شدند؛ این حمله در حالی انجام شده که پیش از آن، دو موتر مسافربری در غرب کابل هدف انفجار ماین قرار گرفت و در نتیجه، هفت غیرنظامی‌که از یک قوم بودند، جان باختند و شش نفر دیگر زخم برداشتند.

سمیرا حمیدی فعال عفو بین‌الملل در آسیای جنوبی در این گزارش خاطرنشان کرده که هدف قرار دادن غیرنظامیان به شکل بی‌وقفه‌ی آن جریان دارد. او در این گزارش همچنان افزوده که روند گفت‌وگوهای صلح بی‌نتیجه بوده و نیروهای خارجی هم درحال بیرون شدن هستند.

به گفته‌ی سمیرا حمیدی، با اعلام خروج نیروهای خارجی، غیرنظامیان بیشتر در معرض حملات مسلحانه قرار گرفته و بهای خشونت‌ها را می‌پردازند.

این فعال عفو بین‌الملل از حکومت افغانستان خواسته که تحقیقات مستقل و موثر را در مورد حملات بر غیرنظامیان آغاز کند و به این حملات نقطه پایان بگذارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.