Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 30177
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 20:51 |

مشارکت ۳۷ درصدی مردم ایران در سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری

مشارکت ۳۷ درصدی مردم ایران در سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری

هم‌زمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، رسانه‌های این کشور گزارش داده‌اند که تا ساعت ۷:۳۰ شام امروز، ۲۲ میلیون نفر به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

به گزارش بخش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، براساس گزارش رسانه‌های ایران، ۲۲ میلیون رای‌دهنده در انتخابات امروز ریاست‌جمهوری مشارکت داشتند که این رقم ۳۷ درصدی از واجدین شرایط می‌باشد.

طبق این گزارش‌ها، با سرعت گرفتن روند اخذ رای در شعب سراسر کشور، پیش‌بینی می‌شود مشارکت تا پایان ساعت رای‌گیری، به بالای ۵۰ درصد برسد.
انتخابات ریاست جمهوری،‌ میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا از ساعت ۷:۰۰ صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

از سوی هم، عباس‌علی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ایران به خبرنگاران این کشور گفته است که مشارکت مردم در انتخابات مناسب بوده و بهتر نیز خواهد شد.

افزون بر برگزاری انتخابات در داخل ایران، صندوق‌های رای‌دهی در بیش از ۱۰۰ نمایندگی دیپلماتیک ایران در کشور جهان گذاشته شده است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران افزوده که هم‌اکنون در ۱۳۳ کشور گفت‌وگوها برای برگزاری انتخابات انجام شده و ۲۳۴ صندوق اخذ رای در سراسر جهان بدین‌منظور اختصاص داده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران همچنان یادآور شده است که این وزارت هرچه در توان داشته، برای آماده‌سازی مشارکت آن‌ها انجام شده است.

امروز جمعه(۲۸ جوزا) سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آغاز شد. روند رای‌دهی تا ساعت ۱۲:۰۰ به پایان می‌رسد و در صورت لزوم دید تا ساعت ۲:۰۰ بامداد روز شنبه تمدید خواهد شد.

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.